کم فروشی نانوایی ها به علت کمبود آرد در دشتی

تعطیلی نانوایی‌ها به علت کمبود آرد در دشتی/ برخی نانوا‌یی‌ها دست به کم فروشی زده‌اند!

امام جمعه شهرستان دشتی گفت: اکثر نانوایی‌ها علی‌رغم مشکلات تمام تلاش خود را برای بردن نان بر سفره مردم انجام می‌دهند، اما متأسفانه شاید به‌دلیل عدم نظارت کافی،برخی نانوایی‌ها سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش جنوب استان  از دشتی، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در واقع مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی است که متاسفانه تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است.

امام جمعه شهرستان دشتی افزود: در گام دوم انقلاب بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد و اقتضای این ضرورت مهم هم  داشتن نگاه‌نو، احساس مسؤولیت متصدیان فرهنگی و فعالان فرهنگی به مقوله فرهنگ است.

وی عنوان کرد: بار دیگر از این تریبون مقدس از همه افراد و مجموعه‌ها می‌خواهم وحدت و اخوت خود را حفظ کنند و برای پیشرفت دشتی عزیز دست به دست همدیگر بگذارند و منافع شهرستان و مردم را احیانا بر منافع سیاسی و شخصی ترجیح دهند.

خطیب نمازجمعه این هفته شهر خورموج ادامه داد: از دست اندرکاران انتصابات استانی به ویژه استاندار محترم استان می‌خواهم بر روی ظرفیت نیروی انسانی توانمند دشتی و دشتیاتی‌های کارآمد و جوانان انقلابی این شهرستان حساب ویژه ببرند و از ظرفیت آنان در مناصب گوناگون استفاده کنند.

این مقام مسؤول گفت: متاسفانه آنچه تا امروز  می‌بینیم این است که در انتصابات استان نیروهای توانمند و کارآمد دشتی کمتر دیده شده یا فراموش شده‌اند در حالی که همه می‌دانند بخش اعظمی از سرمایه نیروی انسانی استان در شهرستان دشتی است.

زاهددوست اظهار کرد: نیروهایی که بدون اغراق اکثر آنها شایستگی مناصب کشوری هم دارند لذا انتظار ما از استاندار بوشهر در این زمینه خیلی بیشتر است؛ امیدوارم در این دولت عدالت محوری در عرصه واسپاری مناصب هم لحاظ شود.

وی بیان کرد: در مناصب و مسؤولیت‌های مختلف شاخصه جهادی، کارآمدی و انقلابی به‌صورت پررنگ توجه شود، اینطور نباشد یک مسؤولیت را از فردی بگیریم و به فردی دیگری در توانمندی در حد قبلی بسپاریم بایدبه نیروهای جوان انقلابی و جهادی توجه و اعتماد بیشتری بکنیم تا کشور را از این مشکلات و گرفتاری‌ها نجات بدهیم.

امام جمعه شهرستان دشتی تصریح کرد: از استاندار محترم و انقلابی بوشهر درخواست می‌کنم  هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف فرمانداری دشتی اقدام کنند چرا که بلاتکلیفی بیش از این در انتخاب فرماندار به صلاح شهرستان نیست و سبب تضییع حقوق مردم است.

وی با اشاره به مشکل نان و مشکلات نانوایی‌ها، یکی‌از مطالبات مردمی را مدیرت صحیح و نظارت بر نانوایی‌های شهرستان عنوان کرده و توضیح داد: اکثر نانوایی‌ها علی‌رغم  مشکلاتی مانند کمبود آرد و بالارفتن هزینه‌های آب، برق، گاز و کارگر، تمام تلاش خود را برای بردن نان بر سفره مردم انجام می‌دهند، اما متأسفانه شاید به‌دلیل عدم نظارت کافی،برخی نانوایی‌ها سوء استفاده می‌کنند و خدمات مورد انتظار را ارائه نمی‌کنند.

زاهددوست اظهار داشت: وقتی نانوایی‌ها حساب کند هر کیسه آرد را اگر طبخ کند و بفروشد شاید ۵۰ هزار تومان سودآور باشد اما همین کیسه آرد را می تواند ۱۷۰ هزار در بیرون بفروشد معلوم است که برخی نانوایی‌ها دست به کم‌فروشی و فروش آرد آزاد می‌زنند و مردم هم با درب بسته نانوایی مواجه می‌شوند که این نیازمند مدیریت و نظارت بیشتر است.

خطیب این هفته نمازجمعه شهر خورموج تاکید کرد: شایسته‌ نیست مردم زمان طولانی در صف نان باشند بعد با درب بسته نانوا و تمام شدن نان مواجه شوند؛ مردم  از وضعیت نان هم از لحاظ کمی و کیفی گلایه دارند لازم است مسئولان مرتبط مدیریت و نظارت کافی را اعمال کنند همچنین در بخش کاکی و شنبه به دلیل مهاجرت فصلی کارگران نانوایی‌ها با کمبود آرد مواجه‌اند و همین وضعیت باعث ایجاد نارضایتی برای مردم شده است.