هشدار هواشناسی

هواشناسی بوشهر نسبت به ناپایداری شرایط جوی هشدار آمادگی داد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری نسبت به ناپایداری شرایط جوی در این استان هشدار آمادگی و اقدام داده می‌شود.

به گزارش جنوب استان : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری نسبت به ناپایداری شرایط جوی در این استان هشدار آمادگی و اقدام داده می‌شود.
محمدرضا انصاری: در این مدت با توجه به تقویت سامانه بارشی، پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط و سواحل شمالی استان بوشهر بویژه نقاطی از شهرستان های دیلم، گناوه ، بوشهر و دشتستان بر شدت بارندگی‌ها افزوده شود.

وی بیان کرد: در فعالیت این سامانه نوع مخاطره رگبار باران و رعد و برق، وزش تندباد، احتمال وقوع صاعقه و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط مستعد استان است.

انصاری ادامه داد: منطقه اثر این سامانه نیز بخش‌هایی از شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر و دشتستان است.

وی گفت: در این زمینه نسبت به احتمال وقوع صاعقه، وزش تندباد و احتمال شکستن درختان و سقوط سازه های ناپایدار، آب گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال جاری شدن سیلاب های موقتی در رودخانه های فصلی هشدار داده می‌شود.

انصاری افزود: همچنین اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و لحاظ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد و آبگرفتگی معابر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.