تفکر بسیجی راهگشای تمام مشکلات است

امام جمعه بوشهر: تفکر بسیجی راهگشای تمام مشکلات است

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: تفکر نگاه علمی، جهادی و فرهنگ بسیجی راهگشای تمام مشکلات جامعه است.

به گزارش جنوب استان : آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با فرماندهان سپاه استان بوشهر افزود: در حوزه اقتصاد نیز اگر با تفکر بسیجی که همان نگاه دانش اقتصاد و جهاد در حوزه تامین مدیریت اقتصاد است پیش برویم بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود این درحالی است که به عرصه‌های بنیادین نظام نگاه بسیجی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نسخه موفقیت نظام بسیج است بیان کرد: اگر با دانش و حرکت‌های جهادی پیش برویم بسیاری از مشکلات نظام براساس برنامه‌ریزی دانش بنیان با رویکرد جهادی برطرف می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: بسیج یکی از ارکان اقتدار نظام اسلامی و هدیه الهی است که خداوند در پرتو انقلاب اسلامی ایران نصیب این مملکت و جامعه بزرگ اسلامی کرده است و اگر بسیج نبود این نظام در این ۴۳ سال دچار چالش‌های جدی و در آن چالش‌ها ضربه‌های جبران ناپذیری متحمل می‌شد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس با جان و اخلاق، روحیه جهادی، ایمان، تقوا و شهادت طلبی از هویت دینی و ملی خود دفاع کردند و جان خود را در راه دین و میهن تقدیم کردند.

وی تاکید کرد: بسیج یک ظرفیت فوق العاده کارا است که در تمامی عرصه‌های مورد نیاز نظام حضور کارآمدی دارد.

صفایی بوشهری گفت: بسیج در همه عرصه‌های فرهنگی، پیشرفت، توسعه علم و فناوری، محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی پاسدار آرمان‌ها، ارزش‌های انقلاب و مدل بسیار کارا و موفق برای  جهان اسلام است و به همین جهت است که بسیج در تمام عرصه‌های جامعه اسلامی درجغرافیای ملی و بین المللی نیاز است که حضوری فعال، موفق و کارآمد داشته باشد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: بسیج دارای جغرافیای جمعیتی وسیع با روحیه ایمانی، اخلاقی و تخصصی است و توانسته بسیاری از مشکلات نظام را  درحوزه دفاعی، علم، فناوری، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به صورت کارآمد برطرف کند.

وی ادامه داد: تفکری دانش بنیان بسیجی می تواند نظام را از چالش‌هایی که دیگران و یا در درون برای آن درست می کنند خارج و در مسیر موفقیت قرار گیرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال یک پروژه جدی در حوزه بسیج است که نسل نوجوان و جوان با بسیج فاصله بگیرند در این رابطه باید با برنامه ریزی قوی بسیج جوانان، خواهران و برادران را تقویت و سرمایه گذای کرد و نگاه کیفی برحوزه تعلم و تربیت نسل جوان در این حوزه داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: همزمان با هفته بسیج هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این استان پروژه افتتاح و عملیات اجرایی هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه براساس نیاز سنجی صورت گرفته در همه بخش‌ها اجرا می‌شود.

سردار علی رزمجو اضافه کرد: همچنین از اول سال تاکنون ۳۷ میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان کمک مومنانه  تهیه و براساس بانک اطلاعاتی در اختیار واجدان شرایط و خانواده‌های نیازمند تقسیم شده است.

وی یادآورشد: از هفته بسیج سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۷ واحد مسکونی از سوی سپاه و بسیج برای مددجویان کمیته امداد احداث و تحویل شده است و این آمادگی وجود دارد که در پروژه‌های استانی مشارکت داشته باشیم.

رزمجو با بیان اینکه تامین آب یکی از معضلات استان بوشهر به شمار می‌رود گفت: بنا به نیاز بسیج این آمادگی را دارد که ۳۸ تا ۴۰ روستا را در بحث ترمیم شبکه و سایر موارد دیگر اقدام تا مشکل تامین آب آنها برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین در یکسال گذشته ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پروژه محرومیت زدایی در روستاهای محروم استان بوشهر  اجرا شده است.

رزمجو اضافه کرد: اعزام ۲۳ تیم بهداشتی و پزشکی برای ارائه خدماتی تخصصی درمانی به صورت رایگان و ۴۰۰ میلیون تومان برای آزاد سازی زندانیان از جمله دیگر اقدامات سپاه به مناسبت هفته بسیج است.