مشکل دیرینه آب در استان بوشهر

آب مهم‌ترین مشکل در شهرستان دیر است

فرماندار شهرستان دیر مسئله آب را مهم‌ترین معضل شهرستان دانست و گفت: با پیگیری‌هایی که داشته‌ایم قرار است ورودی آب شهرستان که کم شده بود به وضعیت گذشته برگردد.

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان : یونس باربرز عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری دیر با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: تفکر بسیجی باید در ادارات ما حاکم شود و مدیران ما باید بسیجی ترین افراد باشند و تنها با این تفکر و مکتب مشکلات حل می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: انصافاً با وجود همه تغییرات اساسی و بهبود وضعیت مردم در چند دهه انقلاب اسلامی، متأسفانه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان استفاده نشده است.

وی افزود: شهرستان دیر از جایگاه خود فاصله گرفته و این در شأن مردم ما نیست، الان که در جمهوری اسلامی توفیق خدمتگزاری به ما رسیده باید هم قدر بدانیم و هم فرصت‌ها را مغتنم بشماریم.

باربرز عنوان کرد: مدیران برای رسیدن به اهداف سازمانی باید تلاش مجاهدانه داشته باشند تا مشکلات حل شود.

وی مسئله آب را مهم‌ترین معضل شهرستان دانست و گفت: با پیگیری‌هایی که داشته‌ایم قرار است ورودی آب شهرستان که کم شده بود به وضعیت گذشته برگردد.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: متأسفانه بخش عمده‌ای از لوله‌های خط انتقال محرم رسوب گرفته و نیاز به لایروبی دارد.

وی با بیان اینکه در شهر دیر در توزیع آب مشکل داریم، افزود: باید مدیریت داخلی توزیع آب درست شود.

باربرز تاکید کرد: وقتی آب نیست و راهی جز راه اندازی سایت آب شیرین کن وجود ندارد، مدیران دنبال این نباشند که به هر شکلی پاسخ منفی به استعلامات بدهند، منظور بی قانونی نیست بلکه کمک به حل مشکلات مردم است‌.

ضعف زیرساخت‌های شهرستان دیر

وی خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌هایی که در شهرستان می‌بینیم، کمبودهای زیرساختی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، بندری، فقر و کاستی‌ها در امکانات ورزشی و بهداشتی و غیره اصلاً در شأن شهرستان نیست و مردم نگران هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان دیر با تاکید بر اینکه همه ادارات با مردم برخورد خوب داشته باشند، گفت: بهترین راه اطاعت از رهبری و کمک به دولت، خدمت بی منت به مردم است.

وی تاکید کرد: مدیران به جای شعار دادن، دنبال تحقق عملی شعار سال و حمایت از تولید و سرمایه گذاران باشند.

باربرز گفت: تنها راه نجات بخش شهرستان دیر همت مدیران و جذب سرمایه گذار است و راهی دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدیران شهرستان به دنبال تعامل سازنده با مدیران کل، مسئولان استانی، نماینده مجلس و ائمه جمعه باشند و از حاشیه سازی بپرهیزند.

باربرز با اعلام اینکه مدیران ادارات نباید کاری بکنند که در مظان اتهام قرار بگیرند، بیان داشت: دهیاران و شهرداران به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار برای خود باشند.

وی در پایان یادآور شد: مشکلات ایجاد شده در خصوص مسئله ته لنجی در شهرستان و زمین‌های محله خور خندل را پیگیری می‌کنم.