بی مهری برخی از گردشگران

تخریب قندیل‌های کوه نمک بوشهر توسط گردشگران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر حفاظت از اثر طبیعی ملی کوه نمک گفت: برخی گردشگران قندیل‌ها و سنگ‌های کوه نمک را به عنوان سنگ‌های تزیینی با خود می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان: فرهاد قلی‌نژاد در نشست بررسی وضعیت اثر طبیعی ملی کوه نمک بیان کرد: کوه نمک یکی از آثار طبیعی و کم نظیر در استان و کشور است که در فهرست آثار طبیعی ملی کشور قرار دارد و هر سال افراد زیادی برای دیدن این اثر زیبا، وارد محدوده آن می‌شوند.

وی افزود: در برخی موارد دیده شده که حضور گردشگران باعث تخریب کوه شده است و گاهی هم قندیل‌ها و سنگ‌ها را شکسته و به عنوان سنگ‌های تزیینی با خود می‌برند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: برای حفاظت بهتر از کوه نمک، از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواسته‌ایم که الزام‌های حضور در این اثر ملی را به برگزارکنندگان تور‌های گردشگری توضیح دهند.

زنگنه، نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز گفت: با آژانس‌ها و راهنمایان گردشگری که در استان حضور دارند نامه‌نگاری و اعلام شده است که برای حضور در کوه نمک باید از حفاظت محیط زیست استان مجوز بگیرند و ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی از راهنمایان محلی بهره ببرند.

جمادی، رئیس اداره زیستگاه‌ها و امور مناطق اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم از کار‌های حفاظتی صورت گرفته در کوه نمک از جمله، نصب تابلو‌های تفسیری و هشداری، تعیین مسیر گردشگری در محدوده اثر، نصب تابلوی مرز منطقه، ایجاد در ورودی و استقرار کانکس در آن محل برای نظارت بر حضور گردشگران در منطقه خبر داد.