سرمایه گذاران استان پشیمان از سرمایه گزاری و در حال گریز از بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس

ضربه ۱۰۰ میلیاردی به یک شهروند بوشهری

در سایه بی توجهی مسولین، سرمایه گذران استان بوشهر از سرمایه گذاری در استان پشیمان بوده و بدنبال راهی برای گریز از این استان زر خیز به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشند که نمونه بارز آن ضربه ۱۰۰ میلیاردی به یک سرمایه گذار بوشهری در جایگاه سوختی است که متولیان امر بزور قصد دارند آن را از وی بگیرد و به یک غیر بومی واگذار نماید.

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان به نقل از جغادک نیوز : جایگاه سوخت یکی از نیاز های اولیه شهروندان است که مشکلات بسیار از شهروندان را مرتفع می سازد که نیاز بدیل صرفه جویی در وقت این جایگاه افزایش یابد.

یکی از جایگاه های مهم و تاثیرگزار شهر بوشهر که بدلیل جانمایی بسیار خوب آن، همیشه و همه وقت شهروندان از آن استفاده می کنند، بعد از اینکه ۴ دونگ آن به دو خانواده شهید هم استانی واگذار شده است در سایه بی توجهی مسولین و عدم توجه به سرمایه گذاران در حال واگذاری به یکی از پایتخت نشینان است.

به استناد مدارک موجود و گفته های صاحب امتیاز این جایگاه، طی قراردادی به ارزش ۵ میلیارد تومان با اقساط ۸ ماهه این جایگاه در ابتدای آبان‌ماه سال ۹۸ از سازمان خصوصی سازی بر خلاف تعهدات لازم سازمان با ۶ ماه تاخیر به یکی از بومیان بوشهر واگذارشده است.

در یکی از بندهای این قرار داد نیز آورده شده است: چنانچه خریدار ۲ قسط را پرداخت ننماید، قرار داد فسخ خواهد شد و جایگاه مجددا به دولت واگذار می شود که باعث بروز مشکلات زیادی برای سرمایه گذاران شده است.

با وجود اینکه این سرمایه گذار، اقساط خود را تا اواخر مهرماه سال ۹۹ و ۴ ماه قبل از موعد مقرر پرداخت نموده است، ولی بدلیل آتش سوزی جایگاه در اعتراضات آبان‌ماه که باعث خسارت ۴۰۰ میلیونی شد و همچنین محدودیت های کرونایی، این سرمایه گذار بومی دو قسط خود را با تاخیر ۳ و ۱۰ روزه پرداخت نموده است که باعث طرح دعوی سازمان خصوصی سازی از این شهروند بوشهری شد.

در حالی که در هیات داوری تهران رای به نفع این بوشهری صادر شده و تاخیر چند روزه را طبیعی عنوان کرده است ولی سازمان خصوصی سازی به این امر اکتفا نکرده و در دادگاه دیگری بدلیل وقفه ۳ روزه و ۱۰ روزه در پرداخت، رای بر علیه این سرمایه گذار صادر کرده و اعلام داشته است: در روزهای آینده باید سریعاجایگاه سوخت را تحویل داده و ۵ میلیارد پول پرداختی نیز غیر قابل برگشت می باشد.

هم اکنون موجی از ناراحتی و نگرانی خانواده های سرمایه گذاران و از سوی دیگر خانواده ۵۰ نفر از پرسنل این جایگاه را فرار گرفته است که بزودی بیکار خواهند شد.

ارزش حال حاضر این جایگاه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورده شده و قرار است سازمان خصوصی سازی همانگونه که اکثر جایگاه های سوخت استان بوشهر را به افراد غیر بوشهری واگذار نموده است، به یک غیر بومی از تهران واگذار نماید.

به گفته سرمایه گذار این جایگاه، تا کنون پیگیری های زیادی را با مسولین استان جهت مرتفع شدن مشکل داشته و نامه ای نیز در این خصوص به رئیس جمهور نوشته است ولی نتیجه ای حاصل نشده است.

هم اکنون به غیر از این جایگاه، جایگاه های دیگری از جمله جایگاه دیر و سایر نقاط کشور به دلیل قراردادهای یک سویه ای که همه جانبه به نفع سازمان خصوصی است و در آن از سرمایه گذار کمتر حمایت شده است، دچار مشکل هستند و ضرر زیادی متحمل شده اند.

لازم به ذکر است؛ با وجود انجام مصوبات متعدد در ایام کرونا مبنی بر تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران و معافیت آنان از دیرکرد های بانکی و همچنین شعارهای تبلیغاتی متعهد از سوی مسولین استان و کشور، هم اکنون از سرمایه گذاران استان حمایتی صورت نمی گیرد و بدلیل بی توجهی به این قشر و انجام بروکراسی دست و پا گیری که باعث لطمات زیادی به آنان شده است، اکثرا از آوردن سرمایه خود به استان بوشهر پشیمان بوده و بدنبال راهی برای گریز از این استان زر خیز به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشند./انتهای پیام