هواشناسی

دریا نوردان مراقب باشند خلیج فارس همچنان مواج است

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان به نقل از  صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز به سبب وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل در مناطق جنوبی استان مواج و متلاطم است. زهرا راستگو افزود: پیش‌بینی می‌شود از فردا دوباره وزش باد به‌نسبت […]

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان به نقل از  صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز به سبب وزش باد‌های شمال غربی بر روی دریا، سواحل و فراساحل در مناطق جنوبی استان مواج و متلاطم است.

زهرا راستگو افزود: پیش‌بینی می‌شود از فردا دوباره وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی روی سواحل و خلیج فارس آغاز شود و تا روز دوشنبه ادامه یابد که در پی آن انتظار میرود خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، در روز‌های شنبه تا دوشنبه هفته آینده مواج و متلاطم باشد.

وی عنوان کرد: همچنین عصر امروز تا صبح شنبه در برخی نقاط نیمه شمالی استان ضمن افزایش ابر، احتمال وقوع بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی بوشهر، جهت وزش باد را تا فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی گاهی تا ۴۲ تا کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در همه مناطق با سرعت ۱۲ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از ظهر فردا در همه مناطق به‎تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۷:۱۷ دقیقه بامداد و مد دریا ساعت ۲۳:۴۹ دقیقه است.