رسیدگی به محله محروم تنگک بوشهر

محلات تنگک محروم از امکانات اولیه زندگی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر گفت: برای رسیدگی به وضعیت محلات و مناطق کم برخوردار جنوبی این شهر ۱۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی بوشهر، خدیجه گرشاسبی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر بوشهر اظهار داشت: تنگک‌ها منطقه‌ای است که محل استقرار مردانی غیور بوده که تاریخ گواه آن است.

عضو شورای شهر بوشهر افزود: این مکان محل دفاع از حمله متجاوزان انگلیسی به بوشهر بوده و آن‌جا دفاع از حریم بوشهر و نوعی کشور داشته است.

وی عنوان کرد: محلات تنگک بوشهر که جمعیت قابل توجهی از مردم را در دل خود جای‌ داده است متأسفانه حال و روز خوبی ندارد و از برخی امکانات اولیه هم محروم و این جایز نیست.

گرشاسبی تصریح کرد: مطالباتی که مردم این منطقه پیرامون ایجاد مراکز آموزشی، مرکز درمانی، شبکه فاضلاب، زیرساخت‌های ارتباطی (تلفن و اینترنت)، ایستگاه آتشنشانی، فضاهای تفریحی، انتقال سایت دفع پسماند و  آب و برق دارند که به‌ حق است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر گفت: در بودجه سال جاری شهرداری مبلغ ۱۴ میلیارد تومان جهت معضلات این محله اختصاص داده شده که از مهم‌ترین  آن‌ها کف‌سازی و پیاده‌رو تنگک اول، حصاری کشی نوزده و نیم هکتار فضای سبز جنوب ورزشگاه شهید مهدوی، کانال دفع آب‌های سطحی ورودی تنگک دوم، کانال دفع آب‌های سطحی جاده نیروگاه گذر مریم، نقاشی گرافیکی دیوار اتوبوسرانی ورودی جاده نیروگاه، آسفالت چهار گذر اصلی دلیران، کانال درپوش بتنی کانال بتن مسلح کانال معاینه فنی و جاده مهم سرتل به تنگک می‌باشد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر زمین‌خواری عده‌ای افراد سودجو و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در زمین‌های  با کاربری غیرمسکونی و اراضی ملی را  یکی از معضلات جدی این منطقه دانست.

گرشاسبی خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم در پارلمان محلی از فرمانداری محترم، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌وپرورش، اداره کل راه و شهرسازی، اداره برق، محیط‌زیست و آبفا درخواست دارم توجه ویژه‌ای به محلات تنگک و حل مشکلات مردم که مرتبط با دستگاه‌های خود می‌باشد داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر با تاکید بر توجه ویژه مدیریت شهری به این محلات کم برخوردار، افزود: در همین زمینه شهرداری بوشهر امسال ۱۴ میلیارد تومان برای رسیدگی به وضعیت محلات و مناطق محروم جنوبی شهر بوشهر اختصاص داده است و در بودجه سال آینده نیز توجه ویژه‌ای به این محلات کم برخوردار می‌شود.