وزیر آموزش و پرورش مشخص شد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یوسف نوری را به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم انتخاب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دادند و از مجموع ۲۶۸ رای با۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع «یوسف نوری» را به عنوان وزیر آموزش و پرورش و آخرین وزیر راه یافته به دولت سیزدهم انتخاب کردند.

پیش از این رییس جمهوری ۲۶ آبان ماه یوسف نوری را طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرده بود.

نوری سومین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی بود تا رای اعتماد نمایندگان برای نشستن بر صندلی وزارت آموزش و پرورش را کسب کند.

پیش از وی «حسین باغگلی» و «مسعود فیاضی» ‌وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش بودند که موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نشدند.

نوری دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی (برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است و از دهه ۶۰ وارد آموزش و پرورش شده و علاوه بر خدمت در حرفه معلمی، از سال ۱۳۶۷ به بعد پست‌های مدیریتی در سطوح مختلف آموزشی و تربیتی را تجربه کرده است.