سرقت کابل‌های مخابراتی دو برابر شده است

گزارش‌های مردمی از افزایش سرقت‌ها جلوگیری می‌کند

به گزارش جنوب استان : “سرقت تجهیزات و امکانات دستگاه‌های دولتی” از تابلوهای راهنمایی و هشدار دهنده جاده‌ها، درپوش‌های آب و فاضلاب تا سرقت سیم‌های برق و کابل‌های مخابراتی. شدت گرفتن این موضوع زنگ هشداری را به صدا در آورده که این معضل به ظاهر ساده نیازمند بررسی جدی است.

افزایش ۲ برابری سرقت کابل‌های مخابراتی

در گذشته بیشتر سرقت‌های کابل‌های مخابراتی در مناطق کم جمعیت و حاشیه که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت اتفاق می‌افتاد، اما مدتی است که شهرهای بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب دزدان در امان نمانده‌اند.

مدیرمخابرات منطقه بوشهر در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص سرقت کابل‌های مخابراتی با اشاره به اینکه امسال با رشد ۲ برابری سرقت کابل‌های مخابراتی در نقاط روستایی و شهری استان بوشهر مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: در کنار خرابی کابل‌های هوایی سرقت کابل‌ها بزرگ‌ترین معضل مخابرات استان بوشهر است با وجود همه همکاری که بین نیروهای انتظامی استان با ما وجود دارد.

علی مهرپویا عنوان کرد: متأسفانه با همه تلاش‌هایی که صورت کرده ولی در زمینه کنترل سرقت کابل‌ها این استان جایگاه بسیار بدی دارد تا جایی که در برخی از ماه‌ها ۹۵۰۰ متر سرقت کابل را تجربه می‌کنیم و در طول سال هم به طور میانگین در هر ماه ۷۵۰۰ متر کابل به سرقت می‌رود.