مرغ و تخم مرغ سرکش می شوند

سرپیچی مرغ و تخم مرغ از نرخ مصوب

گرانی خیره کننده گوشت مرغ، بسیاری از بوشهری ها را برای خرید مرغ منجمد به صف کرده، ضمن اینکه تخم مرغ هم در استان بالاتر از نرخ مصوب است.

به گزارش جنوب استان، طی یک پرس و پاسخ در فضای حقیقی و مجازی نشان می دهد هر شانه تخم مرغ بین ۴۹ تا ۵۲ هزارتومان عرضه می شود و وعده وزیر پیرامون ارزانی آن دروغ از آب درآمده است.

همچنین قیمت مرغ گرم با جهش چندهزارتومانی به کیلویی ۳۵ هزارتومان در خرده فروشی های بوشهر رسیده که خرید آن را برای بسیاری از مردم دشوار کرده است.

این درحالی است که هنوز یک ماه از تعیین نرخ مصوب ۳۱ هزارتومانی مرغ گرم توسط کارگروه تنظیم بازار کشور نمی گذرد و بر اثر نبود نظارت و پیش بینی نشدن نیاز مرغداران، بازار مجددا دچار تلاطم قیمت مرغ شده است.

همزمات از ابتدای هفته توزیع مرغ منجمد ترکیه ای در استان با قیمت کیلویی ۲۰ هزارتومان آغاز شده، اما به دلیل کمبود مراکز عرضه، شاهد صف های طولانی مردم برای خرید آن هستیم.

خروج مرغ گرم و توزیع قطره چکانی مرغ منجمد در بوشهر

روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر نوشت، بازار بوشهر از روز سه شنبه (۲ آذر۱۴۰۰) دچار کمبود مرغ گرم شده است.

بازاریان دلیل این کمبود را قیمت خرید بالاتر از نرخ مصوب فروش در استان بوشهر می‌دانند. با توجه به فروش مرغ گرم در استان‌های همجوار در بازه قیمتی هر کیلو ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان، مرغداری‌های استان ترغیب به خروج مرغ گرم به خارج از استان شده‌اند که این امر دلیل کمبود در بازار استان است.

لازم به ذکر است قیمت مصوب در استان بوشهر هر کیلو مرغ گرم ۳۱ هزار تومان است. لذا برای تعادل نسبی قیمت بازار از تاریخ شنبه (۶ آذر ۱۴۰۰) یازده تن مرغ منجمد وارداتی برزیلی به سهمیه ۳۶۰کیلو در هر واحد فروش با قیمت هرکیلو ۲۰ هزار تومان به صورت مستمر در حال توزیع است.