پای بنگلادشی‌ها به ایران باز می‌شود؟/ پیشنهاد ساخت پالایشگاه در بوشهر

استاندار: بوشهر آماده همکاری با سرمایه گذاران بنگلادشی است

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان گفت: بوشهر و بنگلادش در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری می‌توانند همکاری کنند.

به گزارش جنوب استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر احمد محمدی‌زاده صبح امروز در دیدار با سفیر بنگلادش در ایران اظهار داشت: نیازهای روزانه کشور بنگلادش در بخش انرژی در حال افزایش است و با توجه به اینکه استان بوشهر محل عبور خطوط لوله، مخازن و صادرات نفت است، پیشنهاد می‌شود با وزارت نفت ایران مشارکت کنید و یک پالایشگاه در این استان راه اندازی و سوخت نفت خام و یا میعانات گازی تولید و فرآورده آن را به کشور خود ببرید.

او به ظرفیت‌های کشاورزی، شیلاتی، تجاری و پتروشیمی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: پوشاک بنگلادش در بازار بوشهر عرضه می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بنگلادش یک کشور در حال توسعه به شمار می‌رود، یکی از نیاز‌های ضروری توسعه هر کشور را انرژی عنوان کرد و پیشنهاد داد  مسئولان این کشور با وزارت نفت ایران مشارکت کنند و یک پالایشگاه در استان بوشهر راه اندازی کنند و سوخت نفت خام و یا میعانات گازی تولید و فرآورده آن را به کشور خود ببرند.

محمدی زاده با اشاره به بازدید سفیر بنگلادش در ایران از نمایشگاه تخصصی خرما در بوشهر، ابراز امیدواری کرد این بازدید زمینه بازشدن راه ورود خرمای این استان به کشور بنگلادش باشد.

سفیر بنگلادش در ایران هم، گفت: ظرفیت‌های فراوانی در استان بوشهر وجود دارد که می‌تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی و تولیدی کشور بنگلادش با استان بوشهر را فراهم کند.

گوسال اعظم سارکر با قدردانی از پذیرایی مسئولان استان بوشهر، بر لزوم افزایش روابط اقتصادی با استان بوشهر تاکید کرد.

او بیان کرد: افزایش همکاری دو جانبه پیگیری می‌شود و استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مختلف می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری همکاری متقابل داشته باشد.