مسئولان و نمایندگان مجلس مکلف به پیگیری مطالبات هستند

دکتر احمدی گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکلف به پیگیری و تحقق مطالبات مردم هستند.

به گزارش جنوب استان، حجت الاسلام موسی احمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دیر، اظهار داشت: ما مسئولان و نمایندگان مجلس مکلف هستیم که با صداقت و شجاعت دنبال مسائل و مطالبات مردم باشیم.

دکتر احمدی با بیان اینکه منافع و دغدغه های مردم حوزه انتخابیه را در چهار مرحله به وزرا منتقل کرده ایم، ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم مردم شهرستان دیر آب است و چاه های موجود از نظر بهداشتی قابل شرب نیست.

حجت الاسلام احمدی گفت: با پیگیری های همه مسئولان از استاندار، فرماندار و شورا و نماینده مجلس، شیرین سازی سه هزار مترمکعب آب برای مردم شهرستان دیر مصوب شد.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه آبشیرین کن دیر، عنوان کرد: بعد از برگزاری مناقصه اول پنج نفر انتخاب شده اند که از بین آنها یک نفر به زودی انتخاب و پروژه آغاز می شود.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: طبق گفته مدیرکل محیط زیست استان، یکشنبه هفته آینده در کارگروه هوای پاک و با اعلام نظر مثبت اگر مانع خاصی پیش نیاید پروژه آبشیرین کن دیر شروع می شود.

دکتر احمدی با اعلام اینکه دولت تا سال ۱۴۰۳ بدهکار است، یادآور شد: با وجود این وضعیت در بحث حمل و نقل جاده ای ۹ کیلومتر تعریض و آسفالت خروجی دیر به سمت شمال در حال انجام است.

دکتر احمدی ادامه داد: از سمت بردخون به دیر با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان پروژه تعریض مسیر در حال انجام است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: برای تعریض پیچ های جاشک و اصلاح سه نقطه حادثه خیز شهرستان به ترتیب ۲۵ و ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است؛ در زمینه طرح هادی روستایی در شهرستان دیر گام های بلندی برداشته شده و در مجموع ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر احمدی با بیان اینکه از محل مناطق نفت خیز برای زیرساخت های ورزشی شهرستان دیر مثل استخر و سالن ۱۴میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، افزود: در آخرین سفر هیئت دولت به استان، ۱۷/۷ میلیارد تومان دیگر برای ورزش مصوب شده که با پیگیری های فرماندار کارها را به پیش می بریم.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مناطق نفت خیز برای مدارس شهرستان دیر گذاشته ایم که بزودی باید تکمیل شوند در حالی که قبلا این پروژه ها راکد بود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به مسایل بیمارستان دیر غافل نبوده ایم، یادآور شد: بخش زایشگاه بیمارستان راه اندازی شده و بدنبال تکمیل و تجهیز و پانسیون هستیم.

دکتر احمدی گفت: اعتبار اولیه جاده وفاق ۴۰ میلیارد تومان بود؛ وقتی ما آمدیم پروژه راکد بود، ۱۱ بار مناقصه برگزار شد اما کسی پای کار نمی آمد ولی امروز از یک سمت تکمیل شده و از سمت دیر هم کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی درباره اسکله خورخان بردخون، بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه گذاشتیم؛ در سفر ریاست جمهوری هم تقریبا ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد و زمان ما ۳۷ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر کرفته شده است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری نشست با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: نتیجه این نشست بازدید وزیر در آینده ای نزدیک از شهرستان است و همین الان معاون وزیر جهاد کشاورزی در آبدان بحث آبشیرین کن ها و گوجه فرنگی ها را بررسی می کند.