اجرای مصوبه رئیس‌جمهور در بوشهر/۳۲۵ میلیارد کالا‌

دادستان بوشهر با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۸۷ پرونده کالا‌های تملیکی بوشهر تعیین تکلیف شد، گفت: این کالاها به ارزش ۳۲۵ میلیارد تومان از طریق فروش و مزایده داخلی، استرداد و اعاده و یا امحا تعیین تکلیف شده است.

به گزارش جنوب استان، علی حسن پور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر عصر امروز در بازدید سرزده از انبارهای اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری دستگاه قضایی تعداد یک هزار و ۳۸۷ فقره پرونده در ارتباط با کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی به ارزش بالغ بر۳۲۵ میلیارد تومان تعیین تکلیف شد.

وی افزود: بخشی از این کالاها از طریق فروش و مزایده داخلی، برگشت کالا و بخشی نیز امحاء از بین رفتند.

حسن‌پور با بیان اینکه کالاهای مزایده‌ای در این سازمان در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۵ درصد افزایش فروش داشته است خاطر نشان کرد: در خصوص کالاهای ممنوعه و کالاهای فاقد ضوابط فنی و بهداشتی طی ۱۷ مرحله با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط امحا و انهدام شده است.

وی تاکید کرد: پیگیری جدی برای تعیین تکلیف مابقی کالاها موجود در این انبارها در دستور کار دادستانی بوشهر قرار دارد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ۱۶ دی ماه امسال در بازدید از انبار‌های اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی گمرک، گفت: لازم است قوه قضائیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالا‌های موجود در این انبار‌ها در سه ماه آینده برنامه ریزی و اقدام کنند.