رئیس میراث فرهنگی گناوه:

ستاد خدمات سفر نوروزی گناوه پس از ۲ سال فعال شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: براساس دستورالعمل ستاد خدمات سفر با موضوع " مدیریت و برنامه ریزی سفرهای مسئولانه در نوروز ۱۴۰۱" که به این اداره ابلاغ شده است، ستاد این شهرستان پس از ۲ سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا دوباره فعال شد.

به گزارش جنوب استان،حمزه بهاگیر روز یکشنبه در گفت وگو با  افزود: در این ارتباط ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارایه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و مدیریت یکپارچه سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های سفر متشکل از ۲۳ دستگاه اصلی و فرعی تشکیل شد.

وی اظهارکرد: در این دستورالعمل وظایف دبیران ستاد اجرایی کمیته‌های تخصصی تابعه و مسئولیت پذیری در سفرهای نوروزی مشخص و تعیین شده و دبیری ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها برعهده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و در شهرستان‌ها برعهده اداره های متبوعه آن است.

بهاگیر افزود: کمیته های تخصصی شامل ۱۰ کمیته خدمات حمل و نقل، امدادونجات، انتظامی امنیتی و ترافیک شهری، نظارت و تنظیم بازار، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت، سلامت و محیط زیست و اطلاع رسانی، تبلیغات، فرهنگی و فضای مجازی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: در دستورالعمل ابلاغی، اصول کلی مسئولیت پذیری در سفرهای نوروزی با موضوع شرایط کرونایی تبیین و مشخص شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در طول سال و بویژه ایام نوروز شاهد حضور شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی تا قبل از شیوع ویروس کرونا بود، تدابیر و تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل ابلاغی در نوروز سال آینده از هم اینک اندیشیده شده است.

وی گفت: با وضعیت آبی کرونایی این شهرستان، ورود مسافران و گردشگران با رشد قابل ملاحظه ای روبرو شده است که در صورت تداوم این روند، در نوروز ۱۴۰۱ با خیل عظیمی از جمعیت هموطنان مواجه خواهد شد.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.