رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

روند ابتلا و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر نزولی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند ابتلا به کرونا و فوتی‌ها در استان بوشهر نزولی شده است.

به گزارش جنوب استان، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست مدیریت کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: در سه روز گذشته مورد فوت کرونایی در استان بوشهر ثبت نشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: در مجموع در آذرماه امسال ۱۴ مورد فوتی کرونایی وجود داشت که نسبت به ماه قبل ۵۰ درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: استان بوشهر دو موج پرخطر کرونایی پشت سر گذاشت که تابستان سال گذشته و بهار و تابستان امسال بیشترین مبتلایان و فوتی‌ها ثبت شد.

کشمیری با اشاره به گذر از ۵ موج کرونایی در استان بوشهر تصریح کرد: طرح محدودیت هوشمند کرونا در دستگاه‌های اجرایی و ادارات و سازمان‌ها اجرایی می‌شود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی وضعیت کارکنان در تزریق واکسن را بررسی می‌کنند.

وی افزود: طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان بوشهر در پنج مرحله اجرا می‌شود که بر اساس آن تمام کارمندان و کارکنان اداره‌ها باید برای حضور در محل کار، کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر خاطرنشان کرد: شرط ارائه خدمات توسط ادارات و سازمان‌ها به مراجعان داشتن کارت واکسیناسیون است.


ابتلای۱۶ دانش‌آموز بوشهری به کرونا

عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز در نشست استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: برای کاهش ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونا همچنان همه افراد باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی به بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۶ دانش‌آموز از ابتدای بازگشایی مجدد کرونا تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پنج نفر از این دانش‌آموزان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده بودند و چهار دانش‌آموز مقطع ابتدایی مجوز دریافت واکسن نداشتند و یک دانش‌آموز یک نوبت واکسن تزریق کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: شش نفر از دانش‌آموزان مبتلا شده به کرونا واکسن را تزریق نکرده بودند.