استاندار بوشهر:

تعیین تکلیف معاونین فرمانداران و بخشداران استان بوشهر تا پایان دی‌ماه

استاندار بوشهر گفت: معاونین فرمانداران و بخشداران این استان تا پایان دی‌ماه تغییر و یا ابقاء خواهند شد.

به گزارش جنوب استان،حمد محمدی‌زاده صبح امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: با وجود اینکه تغییرات در استان در دولت‌های پیش زمانبر بوده اما ما در این مدت ۷۵ روزه از شروع کار سه معاون استاندار، هشت فرماندار و شش مدیر کل ستادی را در استان تغییر داده‌ایم.

وی با بیان اینکه معاونین فرمانداران و بخشداران نیز تا پایان دی‌ماه یا ابقا و یا تغییر خواهند کرد، اضافه کرد: برای تغییر فرمانداران دشتی و دشتستان منتظریم فرمانداران بهتری پیدا کنیم و در فرصت‌های مناسب تغییر می‌کنند.

با شعار همدلی و همراهی آمده‌ایم

استاندار بوشهر  ادامه داد: تفرقه و چند دستگی از آسیب‌های جدی در استان بوشهر است، امری که مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است، ما با شعار همدلی و همراهی آمده‌ایم، به شدت مراقب هستیم که باعث اختلاف ایجاد نشود، وقت خود را برای مردم گذاشته تا به آن‌ها خدمت کنیم.

محمدی‌زاده یادآور شد: ۷۵ روز از آمدنم به استانداری بوشهر می‌گذرد این در حالی است که هنوز استاندار برخی از استان‌ها عوض نشده است، در حوزه استانداری و فرمانداری بلافاصله تغییرات انجام، و معاونین را نیز تغییر دادیم، استان بوشهر ۱۰ فرمانداری دارد که هشت فرمانداری تعویض و دو مورد در زمان مناسب تغییر خواهیم داد چرا که بر این باوریم برای جایگزین باید مدیری بهتر از نفر قبل انتصاب کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ مدیر کل را در ۵۰ روز گذشته پیشنهاد داده‌ایم، افزود: روند تغییرات استانی در وزارتخانه‌ها کند است نا گفته نماینده که در بوشهر هر کسی را مطرح می‌کنیم به جانش می‌افتند و او را می‌سوزانند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه با حفظ عزت و  کرامت انسانی مدیران را تغییر داده‌ایم، تصریح کرد: به قول جوانگرایی متعهد هستیم و در فرمانداری‌ها و ستادهای استانداری از جوانان استفاده می‌کنیم.

محمدی‌زاده تأکید کرد: در واگذاری مسئولیت به بانوان بدهی داریم و در انتصاب‌ها جبران می‌کنیم.

برگزاری نشست با رسانه‌ها هر سه ماه یک بار

وی بیان کرد:  نشست با رسانه‌ها هر سه ماه یک بار، انجام خواهد شد، سفرهای شهرستانی را به زودی آغاز کرده و در دشتستان که نیاز است دو روز آنجا مانده و اردو می‌زنیم، نشست رسانه‌ای برگزار کرده و با مدیران کل مشکلات سراسر استان را در سفرهای شهرستانی بررسی می‌کنیم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در حق شخص من اگر مورد توهین هم قرار بگیرم از رسانه و خبرنگار شکایت نخواهم کرد. به مدیران هم تاکید کرده‌ام که از هیچ رسانه‌ای شکایت نکنند و انتظار داریم رسانه‌ها نیز رعایت کنند و از خطوط قرمز خارج نشوند.

محمدی‌زاده اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی تورم در دولت روحانی، خلق و چاپ پول بود که این امرکنترل شده است، اقدامی که به کاهش تورم کمک می‌کند، دولت برای جبران آن، دریافت مالیات را ۱۰۰درصد افزایش داده است، امری که باعث شده منابع مالی دولت تأمین شود.

بوشهر در آستانه یک جهش بزرگ است

وی با اشاره به اینکه بوشهر در آستانه یک جهش بزرگ است، خاطر نشان کرد: حدود ۵۰ درصد از جمعیت دنیا کنار دریا زندگی می‌کند، بزرگترین شهرهای پیشرفته دنیا در کنار دریا هستند، استان بوشهر در سال‌های گذشته از زیرساخت‌های خوبی در حوزه گاز و پتروشیمی برخوردار شده است، لوله‌های گاز و نفت از سراسر استان عبور کرده و تنها در خارگ شاهد ذخیره‌سازی ۲۰ میلیون بشکه نفت هستیم، حدود ۶۰ میلیون بشکه میعانات گازی نیز در منطقه عسلویه وجود دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: سال‌های گذشته  با لابی‌گری، صنایع آب بر به جای تأسیس در کنار دریا در مرکز کشور ساخت شد، امروزه در زاینده رود فوتبال بازی می‌کنند امروز اما صنایع آب‌بر مجبورند که از ظرفیت آب و حاشیه دریا استفاده کنند.

محمدی‌زاده زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی این استان را برشمرد و بیان کرد: ۲۴ واحد پالایشگاه گاز و ۲۴ مجتمع پتروشیمی در عسلویه و کنگان فعال است و ۱۸ مجتمع پتروشیمی دیگر در حال اجرا و ساخت است.

راه‌آهن گل سرسبد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه راه‌آهن گل سرسبد مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است، تصریح کرد: راه آهن شیراز-بوشهر ۱۴ سال پیش آغاز شده است اما پیشرفت این پروژه در ۵ سال گذشته ۸. ۵ درصد بوده است. با این فرایند ۱۲۰ سال زمان می‌برد تا این استان صاحب راه‌آهن شود.

وی اظهار کرد: در ۵۰ روز گذشته دو جلسه با معاون اول رئیس جمهور حول موضوع راه‌آهن شیراز- بوشهر-عسلویه برگزار شد. هزینه مورد نیاز برای اتمام این پروژه حدود ۴۰هزار میلیارد تومان  است که این رقم در طول سال‌های گذشته از روش‌های مختلف قابل تأمین نبوده است و تنها راه تهاتر نفت است از این رو مقرر از این طریق منابع لازم پروژه تأمین شود ضمن اینکه پتروشیمی‌های منطقه نیز چون مواد اولیه‌شان از طریق راه‌اهن در آینده جابه‌جا می‌شود موظفند همکاری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار بوشهر یادآور شد: پیش از این قرار بوده است که خط لوله‌ای از عسلویه در استان بوشهر تا مرودشت در استان فارس احداث شود تا پروپیلن را به راه آهن مرودشت برای ارسال به مرکز برساند، اکنون این پروژه حذف خواهد شد و منابع آن به احداث راه آهن اختصاص داده شود.

محمدی‌زاده تأکید کرد:  ظرف ۱۰ روز آینده با برگزاری جلسه وزاری نفت و راه و شهرسازی، سهم نفت، پتروشیمی‌ها و تهاتر نفت برای احداث راه آهن بوشهر-شیراز مشخص خواهد شد و پس از آن مصوبات لازم اخذ می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبین هستیم که تکلیف پروژه راه آهن بوشهر-شیراز-عسلویه امسال نهایی شود و از سال آینده حرکت جدی‌ای در این خصوص انجام بگیرد.

بوشهر در طرح جهش مسکن سقف ندارد

استاندار بوشهر در خصوص اجرای طرح جهش مسکن نیز اظهار کرد: در ساخت مسکن سقف نداریم، هر تعداد واجد شرایط باشد می‌پذیریم، روی مسکن محرومین متمرکز شده و در دو سه سال آینده این امر، ساماندهی می‌شود، اصحاب رسانه که واجد شرایط مسکن هستند ثبت نام کنند، در حوزه مسکن بحث خود مالکی وجود داشته که اگر صاحب زمین با تسهیلاتی که ارائه شده ساختمانی را بنا کند برای خود و بستگان از آن استفاده می‌شود، مالک هر زمین، خانه کلنگی خود را تخریب کرده و برای خود و بستگان ساختمان چند طبقه احداث می‌کند.

محمدی‌زاده عنوان کرد: در گذشته سهم استان بوشهر از آب سد چم‌شیر ۵۱۴ میلیون متر مکعب تعیین شده بود که ۳۶ هزار هکتار از اراضی لیراوی و گناوه را آبیاری کند و کانال انتقال هم در دست ساخت بود ولی این امتیاز را لغو کردند و صدایی هم از کسی در نیامد.

وی تصریح کرد: تحقق حق سهم استان بوشهر از سد چم‌شیر و اشتغال جوانان در پارس جنوبی را با جدیت دنبال می‌کنیم تا حقوق بر باد رفته این استان محقق شود.