مدیرکل انتقال خون استان بوشهر

کمبود گروه‌های خونی O و A مثبت در استان بوشهر/ نیازها افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به کمبود گروه‌های خونی O و A مثبت در استان گفت: نیازها به دریافت خون در استان بوشهر افزایش یافته است.

به گزارش جنوب استان، نرگس عبیدی: با توجه به کاهش موارد بستری کرونایی در استان بوشهر شاهد افزایش عمل‌ها در بیمارستان‌ها هستیم و به همین دلیل نیازهای خونی نیز افزایش یافته است.

وی به کمبود برخی از گروه‌های خونی در استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود گروه‌های خونی O و A مثبت در استان بوشهر انتظار می‌رود اهداکنندگان نیازهای بیماران سرطانی و تالاسمی را تأمین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه نیاز به دریافت خون همیشگی و مستمر است افزود: برای اینکه میزان ذخایر خون در استان مطلوب باشد نیاز به حضور برنامه‌ریزی شده و مستمر افراد برای اهدای خون داریم.

وی به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون استان، خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی پایگاه‌های انتقال خون محیطی امن برای تک تک افراد مراجعه کننده به شمار می‌روند.

عبیدی با اشاره به مراجعه ۲۷ هزار و ۴۰۴ نفر برای اهدای خون در استان بوشهر طی سال جاری اضافه کرد: ۲۲ هزار و ۵۹۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: هزار و ۷۶ نفر از این تعداد خانم هستند.