معاون رئیس جمهور

فلرهای مناطق مختلف نفتی و گازی کشور خاموش می‌شوند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش فلرهای صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی در آلایندگی محیط زیست گفت: برای جلوگیری از تخریب‌های زیست‌محیطی و استفاده در صنایع دیگر فلرهای مناطق مختلف نفتی و گازی کشور خاموش می‌شود.

به گزارش جنوب استان، علی سلاجقه صبح امروز در ابتدا ورود به بوشهر در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر در ابعاد گوناگون زیست محیطی و صنعتی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر در بعد اقتصادی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی در اقتصاد کشور نقش مهم و ممتاز دارد ولی این صنایع در زمینه آلایندگی مشکلاتی را برای استان بوشهر ایجاد کرده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به خطوط مختلف نفت و گاز در استان بوشهر تصریح کرد: استان ساحلی بوشهر علاوه بر مسائل زیست محیطی در عرصه صنعت در زمینه پساب و تصفیه فاضلاب صنعتی نیازمند نگاه ویژه است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باتأکید بر توجه به رعایت زیست محیطی در مناطق صنعتی استان بوشهر تصریح کرد: ایجاد صنایع و حمایت از آن امری مهم و ضروری است ولی در ابعاد جانمایی و فرآیندهای زیست محیطی صنایع باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در آب، خاک و هوا را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای رفع مشکلات زیست محیطی و رفع آلایندگی و آلودگی‌های زیست محیطی در مناطق صنعتی و نفتی باید چاره‌اندیشی شود.

سلاجقه، با اشاره به قوانین بالادستی بر حفظ محیط زیست تصریح کرد: اجرا این قوانین دچار مشکلاتی است که بر اساس مطالبات و رفاه حال مردم، و حفاظت از محیط زیست به‌ویژه در نقاط صنعتی باید تدابیر ویژه اتخاذ شود.

معاون رئیس جمهور باتأکید بر توجه مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع نسبت به حفظ محیط زیست خاطر نشان کرد: باید صنایع مسئولیت‌های اجتماعی خود را در قبال حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلایندگی‌ها مورد توجه ویژه قرار دهند و در این راستا پایش مستمر برای شناسایی صنایع آلاینده در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باتأکید بر برخورد قضایی با صنایع آلاینده خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه‌های ذیربط در حفظ محیط زیست در نقاط صنعتی و استقرار صنایع امری مهم و ضروری است و تخلف صنایع در این عرصه منجر به تشکیل پرونده قضایی می‌شود.

وی حفاظت از سلامت مردم را خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست دانست و باتأکید بر برخورد با  چپاول سواحل و تعرض به اراضی ملی بیان کرد: دنیاطلبان و کسانیکه دنبال چپاول اراضی ملی و سواحل هستند بدانند سازمان حفاظت محیط زیست با قدرت در مقابل آنها ایستاده است.

سلاجقه از خاموش شدن فلر پالایشگاه‌ها، صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی‌ها خبر داد و بیان کرد: با توجه به نقش فلرهای صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی در آلایندگی محیط زیست برای جلوگیری از تخریب‌های زیست‌محیطی فلرهای مناطق مختلف نفتی و گازی کشور خاموش می‌شود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اجرایی شدن مفاد کارگروه  تخصصی مقابله آلایندگی منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: همانگونه که صنایع پارس جنوبی دچار تغییرات زیست محیطی در منطقه شده است باید نسبت به مسئولیت خود در جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در خاک، آب و هوا اقدام کنند در غیر این‌صورت با اقدامات قضایی مواجه می‌شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از روش‌های علمی در پایش زیست محیطی را یکی از برنامه‌های مهم دانست و تصریح کرد: از طریق روش‌های علمی و نوین از جمله پهپاد پایش آلایندگی در نقاط صنعتی از جمله منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود و باید بر اساس مطالبات مردم نسبت به جلوگیری از آلودگی زیست محیطی اقدام شود.


پروژه بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس با حضور دکتر سلاجقه معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و هیات همراه و سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افتتاح شد.

دکتر علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین افتتاح پروژه بازیافت گازهای فلر مجتمع پتروشیمی زاگرس گفت: از پیگیری صنعت نفت و به خصوص جناب آقای اسدی مدیرعامل منطقه ویژه برای رفع مشکلات زیست محیطی بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز گفت:یکی از اهداف ما در سازمان منطقه ویژه ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه گذاران و رفع مشکلات در خصوص موضوع محیط زیست می باشد.