مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر

مرکز پایش زیست محیطی در عسلویه ایجاد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ساخت مرکز پایش زیست محیطی در عسلویه به تصویب رسید.

به گزارش جنوب استان، فرهاد قلی‌نژاد: در سفر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان بوشهر، در جلسه هم اندیشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مصوب شد که مرکز پایش زیست محیطی عسلویه برای پایش آلاینده‌ها ساخته شود.

قلی نژاد ادامه داد:با احداث مرکز پایش و برآورد دقیق از عوامل ایجاد کننده آلودگی در آب، خاک و هوا سایر اقدامات برای کاهش آلایندگی صنایع جنوب استان با دقت و کیفیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی گفت: در این زمینه با اهتمام ویژه استاندار نشست‌های کارگروه ملی رفع آلودگی به صورت مستمر برگزار می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این کارگروه بتوان اقدام‌های مهم و موثر در راستای تحقق مطالبه دیرینه و بحق ساکنان جنوب استان اجرایی کرد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۵ هزار مترمربع زمین برای ساخت این مرکز اختصاص داده است.

قلی‌نژاد ادامه داد: خاموشی فلرها و بازیافت گازهای فلر در عسلویه از مصوبه‌های هیات وزیران و کارگروه ملی کاهش آلودگی های محیط زیست عسلویه و کنگان است که این اقدام از پتروشیمی‌های منطقه آغاز شده است.

وی افزود: خاموشی فلرها علاوه بر کاهش قابل توجه آلایندگی‌ها و افزایش تولیدات شرکت‌های مستمر در منطقه مانع از تولید چند صدهزار تن مونوکسید کربن در منطقه خواهد شد.

علی سلاجقه در سفر یک روزه به استان بوشهر افزون بر گفت و گو با خبرنگاران، با کارکنان حفاظت محیط زیست استان دیدار و از کوه نمک و شرکت مبین انرژی خلیج فارس (یوتیلیتی) بازدید کرد و طرح خاموشی فلرهای پتروشیمی زاگرس را افتتاح کرد.

دستاورد معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت از محیط زیست در این سفر یک روزه امیدواری بوشهری‌ها به عزم راسخ دولت سیزدهم برای ساماندهی مشعل‌ها، کاهش آلایندگی‌ها، کنترل پساب‌های صنعتی بود تا شاید در سال‌های پیش رو این مطالبه بحق و آرزوی دیرینه مردم استان بوشهر محقق شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پنجشنبه ۲۵ آذر به بوشهر سفر کرده بود.