رئیس حوزه هنری استان بوشهر

سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی در بوشهر رونمایی شد

سردیس سردار شهید قاسم سلیمانی روز شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان در ساحل خلیج فارس (میدان تشریفات) بوشهر رونمایی شد.

به گزارش جنوب استان، رئیس حوزه هنری استان بوشهر: ارتفاع این پایه سردیس و سردیس در مجموع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر و اثری از استاد نادر قشقایی است.

امید پارسایی فر افزود: قشقایی از هنرمندان شاخص ملی است که در واکنش به شهادت سردار سلیمانی تصمیم به ساخت سردیس این شهید گرانقدر کرده است.

وی ادامه داد: نصب این اثر در مقابل تندیس سردار شهید رئیسعلی دلوار نشان از وجوه مشترک این شهید والامقام با شهید رئیسعلی دلواری است که هر دو برای استقلال و آزادی ایران عزیز سنگ تمام گذاشتند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه بوشهر در کنار خلیج فارس واقع شده این جانمایی نمادین است که هموار محور مقاومت در استان بوشهر قرار دارد و می تواند در برابر بیگانگان پایداری کند.

پارسایی فر افزود: بوشهر پایتخت مقاومت ایران اسلامی است به مدت سه روز کاروان هنری “روایت حبیب” را در این برگزار می‌شود.

کاروان هنری «روایت حبیب» با هدف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پس از عبور از چهار استان  وارد بوشهر شده است.

ویژه‌ برنامه هنری روایت حبیب از جمعه‌شب در بوشهر با مشارکت حوزه هنری، مکتب سردار قاسم سلیمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی آغاز شده و تا فردا یکشنبه تداوم دارد.

این برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۱۰ استان برگزار می‌شود که از حسینیه ثارالله کرمان آغاز و تاکنون نیز در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان (آبادان) به اجرا درآمده است.

از جمله برنامه‌های کاروان روایت حبیب در استان بوشهر می‌توان به برنامه‌های شعر، نماهنگ، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، تئاتر، حماسه‌خوانی، نقالی ، پرده‌خوانی و سرود با مشارکت هنرمندان ملی و استانی با موضوع سردار مقاومت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت استان بوشهر از جمله رئیسعلی دلواری اشاره کرد.

عصر روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه نیز ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع ابعاد شخصیتی مقاومت شهید رئیسعلی دلواری و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر دلوار منزل سردار جنوب برگزار می‌شود.

اجرا قطعه حماسی “مرد میدان” توسط امین فرامرزی و همچنین گروه رزم نوازان سپاه امام صادق (ع)استان بوشهر از دیگر برنامه‏‌هایی این آیین بود.

 

62123811.jpg (810×557)