فرماندار گناوه

تفکیک زن و مرد در ساحل گناوه

فرماندارگناوه: ساحل این بندر از نقاط بکر و گردشگرپذیر جنوب کشور است که نیاز به توجه ویژه و ساماندهی دارد شنای زنان و مردان در گناوه ساماندهی شود

به گزارش جنوب استان، محمدتقی صفری روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان افزود: در ساحل بجز ساخت و ساز باید در زمینه  گردشگری و برنامه های فرهنگی اقدام لازم ساماندهی شده صورت گیرد.

وی اظهارکرد: تمرکز بر یک نقطه خاص برای شناکردن در ساحل  با نصب تابلو و محوریت تفکیک زن و مرد باید بجد مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

صفری ادامه داد: شنا کردن زن  و حتی مردان در ملا عام از لحاظ شرعی و عرفی جایز نیست و باید جلوی چنین کاری گرفته شود.

فرماندارگناوه گفت: ساماندهی موتورهای چهارچرخ در ساحل نیز در دستور کار کمیته ستاد خدمات سفر قرار گیرد و از وضعیتی که موجب نگرانی مردم و مسافران باشد، خارج شود.

وی افزود: مسافران و گردشگران نیز باید به رعایت قانون و نظم و انضباط در سطح شهر بویژه ساحل و بازار تجاری پایبند باشند.

صفری گفت: کمیته‌های ستادخدمات هماهنگی سفر جلسات خود را با زیرمجموعه‌ها برگزار کنند و در گزارشی به فرمانداری ارایه دهند.

رئیس ستادهماهنگی خدمات سفر گناوه بیان کرد: همه کمیته‌های ستاد خدمات سفر که شرح وظایف آنها مشخص است موظف به همکاری با یکدیگر رای خدمات رسانی به هموطنان هستند.

فرماندار: ساحل گناوه ساماندهی شود

وی اظهارداشت: ستاد خدمات سفر نسبت به شناسایی  نیازها و کمبودها و برطرف کردن آنها  تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروز بصورت مستقیم ورود کنند.

صفری  افزود: اگر دستگاهی از ستاد خدمات سفر بگوید بودجه ای ندارم قابل قبول نیست و باید هرچه در توان دارد برای رفع نیازها و مشکلات خود اقدام کند.

وی گفت: همانگونه که همه ملزم هستیم به شهرداری  کمک کنیم ، این مجموعه نیز وظیفه دارد صفر تا صد خدمات را در سطح شهر ارایه دهد و پول نداشتن را ملاک نداند.

فرماندارگناوه افزود: دستگاه‌های اجرایی از هم اینک نسبت به تجهیز مهمانسراهای خود اقدام کنند تا درصورت بهبود و شرایط مناسب کرونا از آنها در تعطیلات نوروز استفاده شود.

وی  اظهارکرد: شهرداری، فروشندگان دوره گرد میوه و غذا در سطح شهر را ساماندهی و در یک جا متمرکز کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناوه گفت: اولین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان براساس دستورالعمل نوروزی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است.

حمزه بهاگیر افزود: مسئولان ۱۲ گانه ستادخدمات سفر تعیین شده است و هر کدام با شرح وظایف تعیین شده با زیرمجموعه های خود نشست برگزار کنند.

وی اظهارداشت: برای پذیرش مسافر تابع شرایط کرونایی هستیم و  براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا  انجام خواهد شد.

 

پایگاه جنوب:

مدتی است بی‌حجابی و بدحجابی در سواحل استان بوشهر به عنوان یک برند توسط هنجارشکنان تبدیل شده و نیاز است دستگاه های متولی فرهنگ نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

در کنار ساحل زنان و دختران با بلوز و شلوار و بدون روسری را در حال رقص خواهید دید که به بی حجاب بودن خود افتخار می کنند و در حال گرفتن سلفی از خود هستند.

و اگر جلوتر تا لب دریا پیش برویم زنان و مردانی را خواهیم دید که در دریا در کنار یکدیگر با ایجاد صحنه های خیره کنند در حال شنا کردن هستند و تعدادی از بانوان، در حالی که از آن ها فیلم گرفته می شود، در اب در حال رقصیدن هستند و رهگذران به تماشای آن ها می ایستند.

یکی از بانوان بدون حجاب که در کنار ساحل بدون روسری لب دریا نشسته بود، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اینکه چرا بدون روسری در کنار ساحل ظاهرشده است گفت: “روسری ام در ماشین جا گذاشته ام”.

یکی دیگر از بانوان بدون روسری نیز وقتی در خصوص روسری اش سوال شد، با خونسردی تمام گفت: “بعدا می روم می پوشم”

قطعا دیدن چنین صحنه هایی هر بیننده و نظاره گری را مات و مبهوت خود می کند و  آثار مخرب و ویران کننده ای را بر نهاد مقدس خانواده به خصوص جوانان خواهد گذاشت.

در ذیل تعدادی از تصاویر را خواهید دید اما از انتشار برخی از تصاویر معذوریم.