دولت

دیدار نمایندگان استان‌ بوشهر و استاندار با رئیس جمهور

نشست مشترک نمایندگان بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد با رییسی برگزار شد

به گزارش جنوب استان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در دیدار مجامع نمایندگان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس گفت: امروز وظیفه همه ما آن است که آنقدر با صمیمیت و دلسوزی کار کنیم که گره‌ها از زندگی مردم باز شود؛ راه دیگری نداریم. اگر امروز که مردم نسبت به حل مشکلات امیدوار شده‌اند، این اتفاق نیفتد دیگر چه زمانی مشکلات حل خواهد شد؟

رییس قوه مجریه با بیان اینکه هر سه استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس از ظرفیت‌های قابل توجه گردشگری برخوردار هستند، بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها تاکید و تصریح کرد: این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفته است.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس نیز در سخنانی به تشریح مسایل و مشکلات حوزه‌های انتخابی خود از جمله کم‌آبی، بیکاری، نیازهای حوزه راه و راه‌آهن، ضرورت مدیریت قیمت‌ها و مسایل مشابه پرداختند.

استانداران کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس نیز در این جلسه در سخنانی اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات استان‌های تحت مدیریت خود و نیازها و اقتضائات رسیدگی به سایر مسایل استان را تشریح کردند.

ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در  این جلسه افزود:

اهمیت یکپارچگی در نظام تصمیم‌گیری
و قاطعیت در اجرا در قوه مجریه

لزوم عملگرایی در روابط خارجی و باز کردن درهای صادرات بویژه صادرات به کشورهای همسایه در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها

ضرورت تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطوح مختلف دولت و توجه به سرفصل‌های هفت‌گانه بیانیه

تاکید بر حل مشکل بی‌آبی استان بوشهر، اجرای مصوبات سفر و اتمام پروژه‌های بزرگ استان در حوزه آب از جمله سدهای دالکی و خائیز و نیز پروژه‌های آبشیرین‌کن دشتستان و طرح‌های آبخیزداری

لزوم ابلاغ و اجرای دو قول مهم رئیس‌جمهور در سفر اخیر درباره اجرای پروژه‌های جاده نمازگاهارمبوشکان و سد دهرود

اجرای پروژه‌های احداث سدهای عنبری و تنگ‌خون

تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در استان بوشهر و شهرستان دشتستان

رسیدگی ویژه به مناطق محروم ارم و بوشکان

اتمام پروژه مهم و حیاتی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان و رفع کمبودهای درمانی دشتستان

خدمت آقای رییس‌جمهور عرض کردم که استان بوشهر علیرغم دارا بودن انبوهی از ظرفیت‌ها اما به‌واسطه اینکه مردمان نجیبی دارد و نیز فقط چهار نماینده در مجلس دارد، در مقاطع مختلف نتوانسته به درستی از حق خود دفاع کند و در بسیاری اوقات از جمله در برنامه ششم توسعه حق مردم ضایع شده است.

از آقای رییسی درخواست کردم که در این مسئله کمک کنند و جلوی این روند را بگیرند.

آقای رییسی ضمن تاکید بر اجرای مصوبات سفر بر بومی گزینی و انجام مسئولیت اجتماعی وزارت نفت تاکید کرد.

نکته دقیق و امیدوارکننده‌ای که ایشان
اشاره کردند توسعه نامتوازن مناطق مختلف کشور بود که برخی در گذشته بخاطر قدرت چانه‌زنی در مرکز موفق به انتقال همه امکانات به شهر یا شهرستان‌های خود شده‌اند و دیگران بی‌بهره مانده‌اند.

از حاشیه‌های این جلسه هم درخواست یکی از استان‌ها برای اتصال به دریا بود که با واکنش قاطع نمایندگان استان و استاندار محترم مواجه شد. بنده هم عرض کردم استان بوشهر زمینی برای اتصال ایشان به دریا ندارد و این آرزوها در استان بوشهر تعبیر نخواهد شد.

پس از اتمام جلسه نیز نکاتی را درباره مشکلات استان و دشتستان به آقای رییسی عرض کردم.

اصل ارتباط مستقیم رییس‌جمهور با نمایندگان و شنیدن مشکلات شهرستان‌های مختلف حقیقتا ارزشمند و کم‌سابقه است، ان‌شاءالله این جلسات و ارتباطات منجر به نتیجه به نفع مردم عزیزمان شود.