میدان پارس جنوبی

استفاده ۹۵ درصدی از کالای ساخت داخل در فاز ۱۲

رئیس کنترل و تدارکات کالای پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۹۵ درصد از کالا‌های مکانیکی فاز دوازده پارس جنوبی تولید داخل است و تا پایان سال ۱۴۰۱ این مهم به 100 درصد مي رسد.

به گزارش جنوب استان ، محمدرضا جهان افروزیان افزود: همسو با سیاست‌های کلان کشور در خصوص حمایت از تولید کنندگان داخلی، سازندگان ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان بر اساس دانش فنی، توانسته‌اند اقدامات قابل تحسینی را در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی ارائه کنند.

وی به توان و نقش مهم سازندگان داخلی در تولید مستمر و پایدار گاز اشاره کرد و گفت: با انجام برنامه ریزی دقیق توانسته ایم تا کنون با ۳۲ شرکت دانش بنیان همکاری کنیم که موجب صرفه جویی چندین میلیارد دلاری در این پالایشگاه شده است.

جهان افروزیان افزود: در حوزه تامین کالا‌های برق و ابزار دقیق ساخت داخل در حال پیشرفت بسیار مطلوبی هستیم، با برنامه ریزی‌های مطلوب برای تولید در داخل کشور و دریافت گواهینامه‌های لازم از آزمایشگاه‌های معتبر چشم انداز بسیار مطلوبی خواهیم داشت.

وی به مهمترین دستاورد‌ها در حوزه همکاری با سازندگان داخلی در پالایشگاه نهم اشاره کرد و گفت: مهندسی معکوس و ساخت پمپ‌های حیاتی مانند پمپ آمین، پمپ تی‌ای جی، ساخت قطعات حیاتی مانند تجهیزات کمپرسور‌های هوا و کمپرسور‌های صادرات گاز، شیر‌های کنترلی دما و فشار، مبدل‌های حرارتی، خودکفایی در انواع آب بند‌های مکانیکی از مهمترین دستاورد‌ها در این زمینه است.