مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر

۱۱ درصد رشد آمار طلاق در استان بوشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک بوشهر: ثبت ازدواج در ۹ ماه امسال ۲.۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش و طلاق ۱۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جنوب استان، محمد رضا بزرگمهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به ثبت ۵ هزار واقعه ازدواج در ۹ ماه امسال در استان بوشهر اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ۵ هزار و ۳۷ واقعه ازدواج در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۵ درصد کاهش یافته است.

وی از افزایش میزان طلاق در مدت یاد شده خبر داد و بیان کرد: در ۹ ماه امسال یک هزار و ۷۲۷ واقعه طلاق در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در ۹ ماه امسال در هر شبانه‌روز ۱۸ واقعه ازدواج و ۶ مورد واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

بزرگمهر به آمار رشد ۶٫۱ درصدی ثبت واقعه ازدواج در کشور در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: هر چند در بیشتر استان‌ها ثبت ازدواج در ۹ ماه امسال افزایش ولی در ۴ استان مازندران، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام کاهش یافته است.

عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر میانگین رشد طلاق در کشور ۱۰ درصد و استان بوشهر ۱۱ درصد اعلام کرد و افزود: طلاق به‌عنوان یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی، بنیان خانواده را از هم می‌پاشد و ناهنجاری‌های بسیاری را متوجه فرد و جامعه می‌کند.

وی بیان کرد: پیشگیری و کاهش طلاق در دستور کار دستگاه‌ها قرار گرفته و لازم است شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر برای هم راستا دستگاه‌ها مشارکت کند.

انتهای پیام/