معاون سیاسی استانداری بوشهر

خروج کالاهای ته لنجی به صورت عمده از بوشهر ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خارج شدن کالا‌های ته لنجی به‌صورت عمده از استان بوشهر ممنوع است و باید لنج‌داران و ملوانان بر اساس فهرست اعلام شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند.

به گزارش جنوب استان محمد تقی ایرانی در جلسه شورای اداری استان بوشهر از صادر شدن مجوز سفر شناور سنتی استان برای سه ماه پایان سال خبر داد و عنوان کرد: حل مشکلات اقتصادی در دستور کار دولت و رئیس جمهور قرار دارد و در این راستا در پی تدوین آیین‌نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی ته‌لنجی، اجرایی شدن این آیین‌نامه امروز ابلاغ و مجوز سفر شناور سنتی استان بوشهر به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس برای سه ماه پایان سال صادر شد.

وی با بیان اینکه معیشت بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر در گرو تجارت دریایی و کالا‌های ملوانی است افزود: مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از این طریق امرار معاش می‌کنند و در همین راستا مجوز سفر لنج‌ها از بنادر به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر از ممنوعیت واردات کالا‌های کره‌ای در قالب ته‌لنجی خبر داد و تاکید کرد: واردات کالا‌های کره‌ای ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کالا‌های ته لنجی باید در داخل استان بوشهر عرضه شود، افزود: خارج شدن کالا‌های ته لنجی به‌صورت عمده از استان بوشهر ممنوع است و باید لنج‌داران و ملوانان بر اساس فهرست اعلام شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند.