رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه

شکستگی سقف یکی از مخازن ذخیره میعانات گازی در عسلویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه گفت: سقف یکی از مخازن ذخیره میعانات گازی در عسلویه دچار شکستگی شد، اما از آلودگی ناشی از این حادثه جلوگیری شد.

به گزارش جنوب استان، مصطفی موذنی بیان کرد: سقف یکی از مخازن میعانات گازی، در کنار شهر عسلویه دچار شکستگی شده است که با اقدام فوری و به موقع، میعانات گازی محتوی آن به سایرمخازن انتقال داده شد.

وی تاکید کرد: در این حادثه، هیچ گونه ریزش میعانات گازی در محیط وجود نداشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی (پالایشگاه هشتم)، همه موارد مورد بررسی قرار گرفته و با رعایت ایمنی کامل همه چیز تحت کنترل، مدیریت بوده و مشکل برطرف شده است.

وی گفت: در بارندگی اخیر تانک ذخیره آب‌زدایی این مخازن به علت طراحی نامناسب دچار آبگرفتگی شد و مقادیری از آب آلوده وارد شده به میعانات گازی، در محیط تخلیه شد که منجر به ایجاد بوی شدیدی در منطقه شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: از ساعات اولیه این شکستگی اقدامات فوری مهار آلاینده‌ها از سوی شرکت‌های متولی انجام و منبع آلودگی مهار شده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: محل ساخت مخازن یاد شده در سال‌های قبل وفق ضوابط زیست محیطی نبوده است که موضوع از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان مورد پیگیری حقوقی قرار گرفته است.

مسئول ارشد مخازن متمرکز عسلویه نیز گفت: در پی مشاهده نبود توازن در بخشی از شیب مخزن A این تاسیسات، در اولین فرصت محتویات مخزن تخلیه و به سایر مخازن منتقل شد.

مسعود زنگنه افزود: تخلیه به‌موقع مخزن و فرود متوازن سقف بر روی پایه‌های آن، در همان ساعات ابتدایی بروز مشکل انجام شد.

وی تاکید کرد: این مشکل بدون هرگونه نشت و یا سرریز محتویات مخزن به بیرون مدیریت شد و مخزن به‌طور کامل تخلیه شده و شرایط عادی و تحت کنترل است.

تاسیسات مخازن متمرکز عسلویه با هدف ذخیره‌سازی و انتقال میعانات گازی تولیدی پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ساخته شده است.