محیط زیست استان بوشهر

مخازن میعانات گازی عسلویه باید جابه‌جا شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مخازن میعانات گازی عسلویه در نزدیکی منازل مسکونی جانمایی شده و طبق پیگیری محیط زیست، باید جابه‌جا شوند.

به گزارش جنوب استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: مخزن‌های میعانات گازی عسلویه در نزدیکی منازل مسکونی جانمایی شده که براساس بررسی‌ها و پیگیری محیط زیست باید جابه‌جا شوند.

فرهاد قلی‌نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه افزود: در بازدید سرزده‌ای که امروز با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر عسلویه از مخزن‎‌های یاد شده انجام گرفت، پس از شناسایی منبع آلودگی، بررسی‌های لازم انجام شد.

وی بیان کرد: انتشار بوی گاز در عسلویه در روزهای اخیر مشکلاتی را برای مردم شهر ایجاد کرده و سلامتی آنان را تحت شعاع قرار داده است.

قلی نژاد ادامه داد: به همین دلیل درخواست شد تا ستاد بحران شهرستان عسلویه در فرمانداری تشکیل شود و با حضور مسئولان شرکت‌های نفتی و ادار‎ه‎‌های کل استانی و شهرستانی این موضوع بررسی شود.

وی تاکید کرد: درخواست محیط زیست استان بوشهر از ستاد بحران این است که راهکارهای چندساعته برای برطرف کردن این آلودگی را در دستور کار خود قرار دهد.

قلی نژاد گفت: اکنون محل استقرار مخازن مکانی استاندارد نیست و پیگیری‌های حقوقی نیز از طرف محیط زیست استان بوشهر صورت گرفته است که طبق دادنامه صادر شده باید این مخزن‌‎ها از مکان کنونی به جای مناسب منتقل شود.

وی یادآور شد: بارندگی شدید روزهای اخیر در عسلویه می‌تواند دلیل دیگری برای انتشار این بوی نامطبوع در این شهر باشد که این بو به طور مستمر در منطقه وجود داشته و منجر به نگرانی شهروندان شده است.

قلی نژاد اظهار کرد: لازم است وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در منطقه راهکارهای پیشگیرانه نه فقط برای حوادثی مانند بارندگی شدید بلکه برای هرگونه رخدادی لحاظ کنند