فرماندار شهرستان دیر

کارگران پتروشیمی در دیر کمترین حقوق را دریافت می‌کنند

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه کارگران پتروشیمی در دیر کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، گفت: شرکت‌های پتروشیمی به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند.

به گزارش جنوب استان، یونس باربرز صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر، اظهار داشت: کارگران قشر زحمتکش جامعه هستند و در جمهوری اسلامی بیشترین کار را انجام و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

یونس باربرز افزود: دفاع از کارگر به مثابه دفاع قانون از نفقه در مقابل مرد است و دفاع ما از کارگران باید به این شکل باشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعدد مطالبات کارگران شهرستان بخصوص شرکت‌های حاشیه شهر، عنوان کرد: در بین تمام پتروشیمی‌های ایران کمترین حقوقی که به کارگران داده می‌شود مربوط به پتروشیمی متانول کاوه است.

وی ادامه داد: اصلاً قابل قبول نیست پتروشیمی که در استان بوشهر بیشترین درآمد را دارد و کمترین توجه به حقوق کارگران می‌کند.

فرماندار شهرستان دیر اظهار کرد: بدلیل کم توجهی این شرکت به کارگران مسئله لزوم افزایش حقوق کارگران را مطرح کردیم و قول دادند حقوق پرسنل به ۷۰ درصد کارگران هم طراز در پتروشیمی‌های منطقه برسانند.

وی افزود: این شرکت‌ها میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده‌اند و بهترین ساحل ما گرفته‌اند اما باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی هم عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در مسائل فرهنگی مانند سایر موارد هم افزایی داشته باشیم مشکلات آرام آرام حل می‌شود.

باربرز گفت: تدریس دروس مربوط به سواد رسانه‌ای در مدارس توسط دبیران متخصص نقش مهمی در کاهش معضلات فضای مجازی دارد.

فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: با احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر و فعال کردن ستادهای فرهنگی می‌توانیم کار اثرگذاری در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی مظهر شکوه و صلابت و افتخار جمهوری اسلامی است و نماد ایستادگی مردم در مقابل ظلم و ستم برای رسیدن به استقلال و آزادی بود.

باربرز تاکید کرد: برگزاری مراسم دهه فجر باید در شأن انقلاب و مردم دیر که در جریان انقلاب و دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند، باشد.

وی عنوان کرد: در دهه فجر در کنار پروژه‌های عمرانی، اجرای برنامه فرهنگی بصورت ویژه دنبال می‌کنیم.