سردار حاج قاسم سلیمانی

دفاع مقدس نقاط مختلف این حادثه ارزشمند را برجسته کرد

سردار قاسم سلیمانی در یادواره امیران، فرماندهان، سرداران و 1100 شهید شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هرجا یادواره‌ای با موضوع شهدا برگزار می‌شود جامعه را از تأثیرات مثبت خود بهره‌مند می‌کند.

سردار قاسم سلیمانی در یادواره امیران، فرماندهان، سرداران و ۱۱۰۰ شهید شهرستان ملایر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هرجا یادواره‌ای با موضوع شهدا برگزار می‌شود جامعه را از تأثیرات مثبت خود بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان این که دوران دفاع مقدس برهه‎ای استثنایی و غرورآفرین از عمر انقلاب اسلامی است که باید همواره آن را ارج نهاد افزود: دست دست‎اندرکاران برنامه‎هایی با موضوع شهدا را باید بوسید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تأکید بر لزوم قدردانی از برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا افزود: ما در دفاع ۸ ساله بهترین و ارزشمند‌ترین فرزندان ایران اسلامی را برای دفاع از میهن اسلامی اهدا کردیم.

وی با اشاره به رفتار رزمندگان در دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما در عمل نشان داد که هدفی در مسیر حق است و رفتار رزمندگان ما آن را به درستی جلوه‌گر شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: در عملیات طریق القدس تعداد زیاد شهدا فرماندهان را دچار تردید کرد، آقا محسن فرماندهان را جمع کرد و خدمت امام برد و ایشان در آنجا فرمودند که مسئولیت این خون‌ها با من است اما شما خوشحال باشید که نام شما بر لوح محفوظ است.

سلیمانی با بیان اینکه هر کس بخواهد در یک جنگ نابرابر پیروز شود باید دفاع مقدس ایران را نمونه و الگوی خود قرار دهد، گفت: ویژگی‌های دفاع مقدس نقاط مختلف این حادثه ارزشمند را برجسته کرد.

وی گفت: در تاریخ بشر به جز مقطع صدر اسلام که همه ارزش‌های انسانی یکجا جمع شد و نیز یاران امام حسین(ع) که در سپاه گرد ایشان آمدند و با تعداد کم اما پر فضیلت پیروزی نهایی را نصیب خود کردند هیچ‌گاه صحنه‌‌هایی همچون رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را شاهد نبوده‌ایم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ۲ نهاد حوزه علمیه و دانشگاه در کشور بسیار تأثیرگذار هستند، بیان کرد: طلاب و دانشجویان خوب می‌دانند که دوران دفاع مقدس برای همه مسائل به تنهایی توانست فضیلت‌های اخلاقی را به مرحله عمل برساند و در سطح جامعه تأثیرگذار باشد.

سلیمانی با اشاره به وجود پر برکت مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان به عنوان بزرگترین شخصیت جهان اسلام خاضعانه چفیه دوران دفاع مقدس را همچون عمامه رسول خدا (ص) که بر سر دارد بر گردن می‌اندازد و این حرکت ایشان تذکری دائم و زنده به ارادتمندان دفاع مقدس و توجه به ارزش‌های آن است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به گفته یکی از شخصیت‌های مهم جهان پس از دیدار با مقام معظم رهبری گفت: این فرد پس از ملاقات گفت ” اکنون متوجه شدم چرا کشور شما با این همه مشکلات چگونه تاکنون مقاومت کرده است”. این موجب احساس غرور و سربلندی ماست.

وی شهدا را اولیاء خاص خداوند دانست و گفت: فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس دارای ویژگی مهم اخلاص بودند به گونه‌ای که بین فرمانده و سرباز هیچ تفاوتی وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه اگر در هر ارگان، چه دولتی و چه خصوصی عکس یک شهید نباشد بی‌معرفتی به شهدا است متذکر شد: همه مدیون شهدا هستیم و ایشان جان خود را فدای همه ایرانی‌ها کردند.

وی با اشاره به نقش والای مادران شهدا خاطرنشان کرد: مگر می‌شود نام شهدا بر لوح محفوظ نوشته شود ولی نام این مادران بزرگوار و خانواده‌های شهدا بر آن نقش نبندد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند فضای جهادی حاکم بر کشور در دوران دفاع مقدس است، افزود: در دوران دفاع مقدس فرزندانی پاک برای کشور تربیت شدند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه از ۲۷ کشور مسلمان در سطح جهان متأسفانه ۱۶ کشور توسط افراد دیکتاتور و به صورت موروثی اداره می‌شود بیان کرد: برخی از این کشورها نیز متأسفانه امروز گرفتار جنگ هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه برخی افراد به اشتباه می‌گویند امروز کشور ما منزوی است، خاطرنشان کرد: اگر ایران امروز منزوی است چگونه است که بسیاری از کشورها درخواست بستن پیمان با ما هستند و کشورهایی مانند عراق و افغانستان توجه جدی به فرامین رهبری ایران دارند.

سردار سلیمانی داشتن وحدت در کشور درباره مسائل مهمی همچون مقابله با دشمن را امری مهم دانست و گفت: نباید عده‌ای وعده‌های دروغ دشمنان را باور کنند و هرگز نباید در نبرد با دشمن دو صدایی در کشور وجود داشته باشد.

وی داشتن فهم و آگاهی برای مبارزه را مسئله‌ای مهم دانست و تأکید کرد: در صورت ارتقاء فهم و آگاهی مردم کشور پیشرفت می‌کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه رهبری انقلاب اسلامی در عراق و دیگر کشورها دارای جایگاه و ارزش بالایی است، گفت: در نبرد بین اسلام و دشمنان اسلام نباید کسانی باشند که دشمن را دوست بپندارند و اگر کسی در جایگاهی بخواهد دشمن را دوست جلوه دهد این کار خیانت است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه وحدت تنها برای هنگام انتخابات نیست، تأکید کرد: باید همیشه برای مسائل مهم و اساسی در کشور وحدت وجود داشته باشد و در تمامی سطوح ملت ایران وحدت مهمترین موضوع است.

وی با اشاره به انحطاط اخلاقی دولتمردان غربی گفت: اینها کشورهایی هستند که امروز ما را به سوی خود فرا می‌خوانند و برخی نیز فکر می‌کنند که ما منزوی هستیم و باید به سوی آنها برویم، در حالی‌که از درون چنین حکومت‌هایی هیچ ارزشی بیرون نمی‌آید.

فرمانده نیروی قدس سپاه جایگاه ایران را در منطقه جایگاهی بالا و دارای امنیت خواند و گفت: عمق نفوذی که هم‌اکنون ایران بر منطقه دارد در هیچ دوره‌ای وجود نداشته است.

سردار سلیمانی گفت: گاهی در کشور مباحثی بیهوده وجود دارد که به آحاد جامعه تعمیم می‌دهند که این کار خیانت است و باید مردم را متوجه موضوعات اصلی کشور کرد.