فرماندار کنگان

متکدیان در شهرستان کنگان جمع‌آوری شوند/ ساماندهی کودکان کار

فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر ساماندهی کودکان کار در این شهرستان گفت: متکدیان در شهرستان کنگان جمع‌آوری شوند.

به گزارش جنوب استان، احمد غریبی صبح یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان، کودکان کار و خیابانی شهرستان کنگان اظهار داشت: کارگروهی با مسئولیت شهرداری‌های سه گانه و عضویت نیروی انتظامی، کمیته امداد و بهزیستی نسبت به شناسایی و جمع آوری متکدیان اقدام کنند.

وی ادامه داد: چنانچه متکدیان جمع آوری شده تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند این نهادها در مرحله اول نسبت به توجیه و تذکر و در مرحله بعد نسبت به کاهش و یا قطع خدمات حمایتی این افراد اقدام کنند.

فرماندار گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد خیریه هنرمندان مهرآور و رؤیای بی نشان‌ها در شناسایی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی و تفکیک از مبدا پسماند استفاده کنند.

غریبی بیان کرد: با توجه به طرح‌های مختلف جمع آوری اتباع غیرمجاز در شهرستان، شهرداری‌های سه گانه نسبت به همکاری با نیروی انتظامی شهرستان اقدام لازم به عمل آورند.

فرماندار کنگان اضافه کرد: شهرداری‌های سه گانه ضمن تشکیل کمیسیون مربوطه با همکاری محیط زیست نسبت به جمع آوری کارگاه‌های جمع آوری ضایعات در محدوده و حریم شهرها اقدام کنند.

وی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی مقرر شد شهرداری‌های سه گانه نسبت به نصب بنر اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و همچنین از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه استفاده لازم به عمل آید.