زنگ خطر – بازگشت رنگ زرد کرونایی به نقشه بوشهر

با افزایش موارد بستری، دو شهرستان استان بوشهر دوباره زرد کرونایی شدند.

به گزارش جنوب استان، پس از گذشت ۴۵ روز که همه شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار داشتند، با افزایش موارد بستری کرونایی در بیمارستان‌ها، دو شهرستان بوشهر و دشتستان از وضعیت آبی خارج و زرد کرونایی شدند.

گزارش سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد از امروز (دوشنبه ۴ بهمن) ۸ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی و ۲ شهرستان شامل بوشهر و دشتستان در شرایط زرد کرونایی خواهند بود.

در گزارش این سامانه آمده است که با افزایش موارد بستری، ۳۲ شهرستان کشور از وضعیت آبی کرونا خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند. همچنین شهرستان اردکان در استان یزد در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

افزایش موارد بستری در شرایط شیوع کرونای امیکرون و رفتن به سمت سویه غالب، زنگ خطری جدی برای احتمال شکل‌گیری موج ششم در کشور است.

اکنون یک شهرستان کشور نارنجی کرونایی، ۴۴ شهرستان زرد و ۴۰۳ شهرستان آبی هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو شهرستان بوشهر و دشتستان در استان بوشهر از امروز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دکتر سعید کشمیری با بیان اینکه از چند روز گذشته مراجعه مردم به مراکز نمونه گیری و میزان مثبت شدن تست‌های کرونا افزایش یافته است، افزود: میزان موارد مثبت کرونا که پیش از این کمتر از ۱۰ درصد از تست‌ها را تشکیل می‌داد اکنون به ۲۰ تا ۳۰ درصد رسیده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۴۰ درصد از تست‌های مثبت از نوع امیکرون بوده است و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که تا پایان بهمن ماه به احتمال زیاد تمام مبتلایان از این نوع کرونا باشند.

وی با اعلام این‌که اکنون تعداد مبتلایان بستری در استان به ۵۰ نفر رسیده است، تاکید کرد: این نشانه‌ها زنگ خطری برای وقوع پیک جدید خواهد بود مگر آنکه مردم دستورالعمل‌ها را به خوبی رعایت و از حضور در تجمع‌ها خودداری کند.

به گفته دکتر کشمیری از میان هم استانی‌های واجد شرایط دریافت واکسن، بالای ۹۰ درصد دوز اول، بیشتر از ۸۰ درصد دز دوم و تنها حدود ۲۵ درصد دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: لازم است مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا هر چه سریع‌تر برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.