نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه:

مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی حساس باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در جامعه همانطور که توجه به مسائل اقتصادی مهم است، موضوع فرهنگ نیز مهم و ضروری است.

به گزارش جنوب استان، آیت‌الله صفایی بوشهری در هفتمین شورای فرهنگ عمومی استان افزود: مدیریت فرهنگی و اقتصادی دو پایه اساسی برای نظام انقلابی است و باید مراقب باشیم تحریم‌های سخت اقتصادی دشمن ما را از پرداختن به مسائل فرهنگی غافل نکند.

وی افزود: امروز دشمن در تلاش است با اعمال فشار‌های اقتصادی تمرکز مسئولان را به این سمت معطوف و از پرداختن آنان به مسائل فرهنگی باز بدارند تا آن‌ها نیز از راه خلأ‌های فرهنگی به کشور آسیب وارد کنند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: طراحان و دشمنان نظام در تلاش هستند از خلاء‌های فرهنگی ما برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی  استفاده کند.

وی عنوان کرد: اگر در جامعه به اقتصاد لطمه وارد شود بحران‌های مختلف معیشتی و اقتصادی ایجاد و نظام زیستی دچار مشکل می‌شود و اگر فرهنگ نیز دچار تعرض شود تمام پایه‌های انسانی در جامعه صدمه می‌بیند به همین دلیل است که نباید پرداختن به مساله‌ای باعث شود از دیگر مسائل مربوط به جامعه غفلت کرد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: از نظر اسلام و طراحان نظام‌واره، فرهنگ در جامعه بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اجرایی شدن سند فرهنگی استان و برنامه‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان گفت: این سند با مشخص شدن فرصت‌ها، ضعف‌ها و آسیب‌های فرهنگی می‌تواند یک نقشه راه باشد.