مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت

تخصیص بودجه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی برای تکمیل پلاتو استادفخری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مسائل روزمره پیوست فرهنگی دارند. به گزارش اتحاد خبر، عبدالرحیم افروغ اظهار کرد: در دولت سیزدهم الگو و تاکید ما دولت مردمی است.

سانابه گزارش جنوب استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مسائل روزمره باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، عبدالرحیم افروغ با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) در نشست با هنرمندان دشتستان اظهار کرد: در دولت سیزدهم الگو و تاکید ما دولت مردمی است.


وی افزود: باید نسبت به هر عرصه ای الگو و شیوه عملیاتی را استخراج کنیم که در این زمینه افرادی که در بطن کار هستند می توانند کمک کنند.
افروغ ادامه داد: وقتی از فرهنگ و هنر و رسانه بحث می کنیم بهترین کسی که می تواند نقاط قوت و چالش ها را مطرح کند کسانی هستند که سال ها در این عرصه فعالیت دارند.


وی تاکید کرد: خواهش دارم فضا را بازتر از فضای مرسوم ببینیم که فرهنگ برای ما عرصه مشخصی نیست و همه مسائلی که در روزمره خود می بینیم پیوست فرهنگ جدی دارد.


افروغ بیان کرد: در هر برهه ای بر دامن فرهنگ گردی نشست در دیگر عرصه های اجتماعی خودش را نشان خواهد داد پس هنر می تواند ابزار قوی برای این کار باشد و رسانه نقش بی بدیلی در تحقق این مهم دارد.


وی در ادامه گفت: اگر امروز چالش ها و مسائلی داریم که باعث نشده به اوج قله خود برسیم ابتدا باید گره های فرهنگی آن را باز کنیم.


افروغ با اشاره به اینکه همه دیدگاه های هنرمندان را می شنویم افزود: فلسفه این نشست گوش دادن به دیدگاه های تمامی هنرمندان اعم از افرادی که در مساجد فعالیت دارند و افرادی که تئاتر کار می کنند تا هر مسئله فرهنگی می توان متصور شد.


وی خاطرنشان کرد: نقدها و پیشنهادات یادداشت خواهد شد و بارها تکرار کرده ایم تا پایان سال جاری ضمن جلو بردن کارهای مرسوم فرهنگ و ارشاد در حال طراحی های جدی هستیم که در سال ۱۴۰۱ وارد چرخه عملیاتی کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انشاالله بتوانیم عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان را که موتور محرک آن در دشتستان است به حرکت واداریم.
وی با تاکید به اینکه فرهنگ در دیدگاه ما محدودیت ندارد گفت: فرهنگ در همه عرصه ها نقش آفرین است و یکی از جدی ترین برنامه های ما که با قدرت ادامه می دهیم فرهنگ گفتمان و آزاداندیشی و تضارب دیدگاه ها است.



افروغ بیان کرد: با توجه به پیام انقلاب که سروده های انقلابی، تئاتر های خیابانی و ادبیات فاخر که تا سال ها در صحنه ها ماندگار شدند می خواهیم با کف جامعه و کسانی که متولی هنر هستند مشارکت جدی داشته باشیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با افق بلند و برای اعتلای فرهنگ انسانیت و فرهنگ متعالی که برای آن جانفشانی کردیم و ما متولی آن هستیم آمده ایم.
افروغ در ادامه بیان کرد: مطمئن باشید تمامی نکات و دغدغه هنرمندان را یادداشت کرده ایم و محکم ایستاده ایم و نظام مند کردن برنامه ها، مدیریت و هدایت دقیق بودجه ها، پیگیری دقیق پروژه ها بدون تعارف در دستور کار است.
وی به همراهی هنرمندان تاکید کرد و گفت: با خود عهد کرده ام لبخندم به هنرمندان و گره ابرویم برای جدیت کار فرهنگی تا پایان مسئولیتم باز نخواهد شد که این همراهی هنرمندان را لازم است و همچنین دو خط تلفن ما آزاد است و در فضای مجازی نقد و پیشنهادات هنرمندان را پذیرا هستیم.
افروغ افزود: تمایل به بازگشت به عقب نیستم و قصد داریم رو به جلو حرکت کنیم و تلاش می کنیم اعتماد هنرمندان را برگردانیم و همه به روی صحنه بروند.
وی اعلام کرد: برای تکمیل پلاتو استاد فخری مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه تخصیص یافته است‌.

دشتستان، فاقد نگارخانه است!


در این نشست قاسم تنگسیرنژاد کارگردان تئاتر گفت: دلیل اینکه در این نشست هنرمندان حضور کمرنگی دارند بی اعتمادی است؛ اغلب هنرمندان یک شاه بیت داشتند که این جلسه با جلسات قبل چه فرقی دارد که در اینجا از مدیرکل تقاضا داریم در عمل به ما نشان دهند که این جلسه فرق دارد.



وی ادامه داد: سی سال فریاد زدیم که دشتستان قطب تجسمی استان و جنوب کشور است که نگارخانه ندارد با عوض شدن انواع دولت ها اعم از اصلاح طلب و اصول گرا به این حرف عمل نکردند.
تنگسیرنژاد افزود: دشتستان در همه عرصه های هنری چه در استان و کشور و جهان حضور داشته و افتخار کسب کرده است ولی کم ترین میزان توجه به هنرمندان دشتستانی شده است.

هنرمندان، ناامید هستند و کمبودها خیلی زیاد است


علیرضا بحرینی کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: حرف و درد دل زیاد است که بارها متذکر شده ایم ولی متاسفانه نتیجه ای نگرفته ایم.از تعداد هنرمندان مشخص است که کاملا ناامید هستند. کمبودها خیلی زیاد است.




وی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین ایرادها در استان بوشهر است بخش خصوصی است که در دشتستان جواب نداده است.
بحرینی بیان کرد:  همه ما بچه مسلمان هستیم که در این سال ها هنرمندان ما زحمت زیادی کشیده اند ولی متاسفانه عده ای فاصله ای بین هنرمندان و کسانی که در هییت ها فعالیت دارند انداخته اند.


وی افزود: چرا عده ای باید تلاش کنند مجوز یک فرد لغو شود و چرا همان هنرمند میتواند در شهر دیگری فعالیت کند ولی در شهر خود نمی تواند آیا اسلام در بوشهر ، تهران و دیگر جا های ایران فرق دارد؟

حاشیه

* در این میان فردی که هیچ سابقه فعالیت هنری نداشت گفت: بله فرهنگ آن ها با ما فرق دارد و فرهنگ آن ها آزادی خواه است. فرهنگ آن ها فرهنگ بی بند و باری و لاابالی گری و خیلی چیزهای دیگر است.

این حرف ها و کشمکش ها باعث ایجاد حواشی و ناراحتی هنرمندان دشتستانی شد.

* حاشیه دیگر این نشست همراهی برخی فعالان سیاسی با مدیرکل ارشاد بود. همراهانی که هیچ سابقه کار هنری نداشتند و حضورشان صرفا سیاسی بود!


یاداور می شود: در این نشست هنرمندان درخواست تکمیل پروژه های ناتمام فرهنگ و ارشاد در دشتستان، تخصیص بودجه شوراهای شهر به هنر، تخصیص بودجه ادارات متولی هنر، برداشته شدن موانع برای گرفتن مجوز هنرمندان دشتستانی و …. را مطرح و پیشنهاد نمودند.