مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر

سواحل خارگ دوباره آلوده به نفت شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر از مشاهده لکه‌های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ خبر داد و گفت عملیات پاکسازی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان آغاز شده است.

به گزارش جنوب استان،فرهاد قلی نژاد با اشاره به مشاهده لکه‌های نفتی در جزیره خارگ گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پاکسازی آلودگی نفتی اخیر را در این جزیره شروع کرده است و کارشناسان محیط زیست هم در حال بررسی علت آن هستند.

وی افزود: ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارد آمده به زیست‌بوم دریایی، علیه آلوده‌کنندگان شکایت می‌شود و پیگیری حقوقی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان درباره علت این آلودگی هم گفت: به طور معمول، علت این‌گونه آلودگی‌ها، نشت نفت از خطوط لوله و انتقال نفت و یا ناشی از تخلیه نفت از کشتی‌های نفتکش است.

وی عنوان کرد: این‌گونه آلودگی‌های نفتی موجب آسیب به زیست‌بوم دریایی و تنوع زیستی خلیج فارس می‌شود و در سال‌های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هرگونه آلودگی را بررسی و از آلوده‌کنندگان شکایت کرده است.

به گفته قلی نژاد خسارت‌ها نیز برای بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است. در این زمینه باید اقدام‌های پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می‌کند.

جزیره خارگ که مهم‌ترین پایانه صادرات نفت کشور را در خود جای داده است، بار‌ها دستخوش آلودگی‌های نفتی شده است.