نماینده دشتستان:

رفع مشکلات و گرفتاری‌های دشتستان نیازمند تقویت اقتصاد شهرستان است

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های این شهرستان گفت: رفع مشکلات و گرفتاری‌های دشتستان نیازمند تقویت اقتصاد شهرستان است.

به گزارش جنوب استان، ابراهیم رضایی صبح پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: برای نسل امروز و کسانی که دوران پیش از انقلاب اسلامی را ندیده‌اند باید شرایط قبل از انقلاب اسلامی را تشریح کرد. دورانی که کشور ما استقلال نداشت و دیگران برای ما تعیین تکلیف می‌کردند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از موارد دیگر سران کشورهای خارجی و سفرای خارجی برای ما تعیین تکلیف می‌کردند و حتی کنفرانس تهران با حضور سران چند کشور در تهران برگزار می‌شود ولی شاه ما خبر ندارد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی به سفر رئیس جمهور به روسیه اشاره کرد و ادامه داد: طی چهار دهه انقلاب اسلامی عزت و احترام سران کشور ما بیشتر و بیشتر شده است. هر چند برخی غرب‌گرایان مطالبی را عنوان کردند ولی استقبال اخیر از آیت‌الله رئیسی بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور استقلال و آزادی در کشور داریم و چه در داخل کشور و چه در بیرون شاهدیم که مدیران به راحتی نقد می‌شوند و این از برکات انقلاب اسلامی است. شهدای زیادی را تقدیم کردی تا امروز آزادی داشته باشیم و باید در دیگر عرصه‌ها هم این آزادی وجود داشته باشد.

لزوم تکمیل پروژه‌ها

رضایی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی ختم نمی‌شود افزود: با وجود فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر مردم وارد است، رشد پیشرفت‌های اقتصادی زیادی داشته‌ایم ولی به این وضعیت هم قانع نیستیم و توقع بیش از این است.

وی تاکید کرد: برای دهه فجر امسال باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و به مردم بگوییم که چه کارهایی انجام شده و چه خدماتی ارائه شده است. همین سالن خدمت بزرگی است که به مردم ارائه شده است. در حوزه آموزشی، درمانی، کشاورزی و…. کارهایی صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تکمیل کلینیک درمانی برازجان تصریح کرد: این کلینیک نیاز ضروری مردم است و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد. پیگیری بسیار زیادی در این زمینه داشته‌ایم.

وی به تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و حضور نیروهای جوان انقلابی در این عرصه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این کلینیک در آینده نزدیک افتتاح شود چرا که نیاز ضروری مردم است.

رضایی با اشاره به اینکه راه روستای رونی بخش ارم دشتستان همچنان تکمیل نشده باقی مانده است افزود: شرمنده مردم هستیم که پاسخ مناسبی در مقابل این مطالبه آنها نداریم. دیگر پروژه‌ها همچون سد ارغون باید تکمیل شود.

آمار فقر و بیکاری بالا است

وی با اشاره به اینکه این شهرستان باید به سامان برسد اضافه کرد: خیلی از گرفتاری‌هایی که داریم این است که باید اقتصاد شهرستان را علاج کنیم و یک شهرستان ثروتمند داشته باشیم. آمار بیکاری و فقر در شهرستان بالا است و صنعت خاصی نداریم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این شهرستان باید صنعتی شود و تولید ثروت کنیم و زنجیره تولید در این شهرستان تقویت شود. بحث صادرات محصولات شهرستان باید رونق بگیرد. زیرساخت‌ها باید تقویت شود.

وی از پیگیری برای توسعه صادرات محصولات شهرستان به روسیه خبر داد و اظهار داشت: قیمت خیار در مسکو هفت یورو و قیمت گوجه فرنگی در روسیه پنج یورو است که باید تلاش کنیم به این بازار دست پیدا کنیم.

لزوم حرکت در مسیر ساسیت‌های دولت

رضایی با بیان اینکه ما مسئولان باید مراقب مسائلی مانند تملق باشیم افزود: تملق باعث می‌شود تا متوهم شویم و نتوانیم به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم. باید مراقب باشیم تا در این فضاها قرار نگیریم و نتوانیم درد مردم را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم از مسئولان کار کردن برای مردم است اضافه کرد: مردم باید کارآمدی این نظام را ببینند و تلاش کنیم که مشکلات مردم رفع شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مسئولان سابق شهرستان و مسئولان جدید این شهرستان بیان کرد: فرماندار سابق، بخشداران سابق و معاونین سابق فرمانداری تلاش گسترده‌ای در خدمت به مردم داشتند که وظیفه داریم از این تلاش‌ها تقدیر کنیم.

وی افزود: این شهرستان و استان باید با هدایت‌های رئیس دولت اداره شود و حق نداریم در این دولت خطی برخورد کنیم و هر کسی مسئولیتی می‌گیرد باید مطابق با سیاست‌های کلی دولت عمل کند.

به آینده خوشبین هستیم

رضایی با خیرمقدم به سرپرست فرمانداری دشتستان، بیان کرد: صادق بوستانی یک فرد تحصیل‌کرده، متواضع، مردمی، جهادی و باسواد و اهل کار شبانه‌روزی است که برای ایشان آرزوی توفیق داریم.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که کمک کنیم ایشان در راستای عمل به مسئولیت خود موفق باشد و تلاش کنیم که آینده این شهرستان از امروز آن بهتر باشد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای سایر کسانی که جدیداً کار خود را در شهرستان آغاز کرده‌اند آرزوی توفیق داریم. مردم از ما انتظار دارند و فرصتی برای مجادله نداریم.

وی گفت: با تغییر و تحولاتی که داریم می‌بینیم آینده کشور و این استان را خوب می‌بینم و باید همه ما باید تلاش کنیم و وقت و انرژی و توان خود را صرف خدمت به مردم کنیم و برای جذب بودجه به داخل شهرستان کنیم.