برخی از خطبه های ائمه جمعه در استان بوشهر

خطبه های این هفته استان بوشهر ۸ بهمن ۱۴۰۰

امروز در خطبه های جمعه در استان بوشهر چه گذشت؟ گزیده ای از خطبه های نمازجمعه برخی از شهرهای استان بوشهر

 امام جمعه دیر گفت: برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی تأسیسات و شرکت‌ها و پتروشیمی‌ها در شهرستان دیر توجه بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر دیر درباره حقوق زنان، اظهار داشت: در اسلام بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین زن از نظر گوهر هستی هیچ گونه تفاوتی با مرد ندارد.

امام جمعه بندر دیر افزود: در بحث دستیابی به مقامات عالی علمی و مدارج معنوی راه برای بانوان باز است و اسلام از زنان رعایت عفاف و حجاب در جامعه می‌خواهد.

وی با بیان اینکه زنان ریحانه‌های خانه هستند و مردان به آنها به چشم نوکر نگاه نکنند، ادامه داد: مردان نباید حقوق زنان را نادیده بگیرند و آنها را از درس خواندن و تحصیل کردن باز دارند، اگرچه مرد حقی دارد ولی آن جایی که اسلام بحث علم و دانش را مطرح کرده نفرمود که فقط مردان دنبال علم و دانش بروند.

حسینی بیان کرد: ماه رجب یکی از فرصت‌های بی نظیری است که خدا در اختیار ما گذاشته است و باید از آن در راستای خودسازی و آماده شدن برای ورود به ماه ضیافت الهی به خوبی بهره برداری و از برکات آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز برگزاری مراسم اعتکاف بصورت رسمی اعلام نشده است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی اگر کسانی قصد معتکف شدن در مساجد داشتند، مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امام جمعه دیر با خوش آمدگویی به مدیر عامل منطقه اقتصادی انرژی پارس که در نمازجمعه این هفته دیر حضور داشت، گفت: امیدواریم نسبت به بحث اشتغال جوانان ما، مسئولیت‌های اجتماعی این تأسیسات و شرکت‌ها و پتروشیمی‌ها توجه بیشتری صورت گیرد و آنچه که مورد توقع مردم ما است عملیاتی شود.

وی با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، عنوان کرد: این مسئله‌ای که باعث شادی ملت ما شد گریزی هم بزنیم که رئیس جمهور محترم و مسئولان کشور اقداماتی که برای مردم بویژه در بحث مسائل اقتصادی و معیشتی انجام می‌دهید باید آن چنان محسوس و ملموس باشد که شادی عمومی در پی داشته باشد.

نتیجه خدمات مسئولان برای مردم ملموس باشد

حسینی یادآور شد: گزارش دادن و این مسائل که ما این کار کردیم آن کار کردیم وقتی که نتیجه اش برای مردم محسوس و ملموس نباشد اثری ندارد، کارها باید طوری واضح و آشکار باشد و اقداماتی که در راستای رفع مشکلات مردم انجام می‌شود، احساس شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آستانه دهه فجر اقدامات مسئولین باعث شود مردم این ایام الله را واقعاً جشن بگیرند و شاد باشند و شاد بودن مردم هم این نیست که ما چند برنامه برگزار و خواننده‌ای بیاوریم و چند دقیقه‌ای مردم را سرگرم کنیم بلکه شادی واقعی در رفع و گره گشایی از مشکلات مردم است.

امام جمعه دیر بیان کرد: در ایام الله دهه فجر که ما باید به یاد امام و شهدا باشیم حتماً نباید برنامه‌های مبتذل به نام بزرگداشت ایام الله در شهرستان انجام شود.

وی با گرامیداشت دهه فجر و یاد امام و شهدای انقلاب، خاطرنشان کرد: زمانی به عالمان دین و روحانیت این گونه القا می‌کردند که برای حفظ قداست خود در سیاست دخالت نکنید، اخیراً هم شاهدیم بعضی از آخوندها تحت تأثیر فضای عمومی و رسانه‌ای همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند که همان تز استعمار پیر انگلیس است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی بود و نباید نقش آنها را نادیده گرفت، تاکید کرد: در دهه فجر باید شخصیت امام را پاس بداریم و نقش تأثیرگذار امام و مراجع و علما و روحانیت و نقش بی بدیل مردم مؤمن و معتقد و غیرتمند و ایثارگر را گرامی داریم.

حسینی با تاکید بر پرداختن به اصول و اهداف انقلاب در دهه فجر، ابراز کرد: امروزه در فضای مجازی و داخل و خارج از کشور رژیم طاغوت را برای نسل جوانی که آن دوران سیاه را ندیده‌اند، بزک می‌کنند، بنابراین در این ایام باید نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی روشنگری و جهاد تبیین انجام دهیم و جلسات هدفمند و هدایت شده برگزار شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری تا الان با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمن و جنگ نرم در ابعاد مختلف مادی و معنوی دستاوردهای بزرگی داشته است که باید برای نسل جوان تبیین شود.

امام جمعه دیر گفت: آمریکایی‌ها خود اعتراف می‌کنند که به اهدافشان نرسیده‌اند.

وی درباره حوادث یمن، بیان داشت: این ملت بیش از ۶ سال است که در معرض هجوم وحشیانه اعتلاف سعودی-اماراتی با حمایت همه جانبه رژیم صهیونیستی و آمریکای غدار و کشورهای غربی است.

حسینی عنوان کرد: این کشور در محاصره اقتصادی و دارویی و غذایی و گلوله باران مناطق مسکونی و مراکز غیر نظامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حیثیت دشمنان اسلام بر باد رفته است، افزود: به عنوان مسلمان جنایات متجاوزان به ملت یمن را محکوم و از مردم مظلوم یمن حمایت می‌کنیم.


امام جمعه عسلویه:
امام جمعه عسلویه گفت: دولت خدمات گسترده‌ای به مردم داشته است و باید این خدمات بازگو شود.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان درباره حضرت زهرا فرمودند زبان ما قاصر و ناقص است که در شأن و عظمت حضرت زهرا سخن بگوییم.

وی اضافه کرد: قرآن و حدیث در شأن آن حضرت نکات فراوان دارد که فهم آنها برای ذهن ناقص ما امکان پذیر نیست. روایت داریم جبرئیل بعد از وفات پیامبر بر حضرت زهرا نازل می‌شد. این روایت در نهایت اعتبار است و جای تردید در آن نیست.
هاشمی نژاد افزود: جبرئیل نازل می‌شد و به حضرت آرامش و دلداری می‌داد، از حال و روز پیامبر آگاه می‌کرد، مقامات عالی پیامبر را به او نشان می‌داد، برای آرامش خاطر بی بی در فراق پیامبر و مصیبت‌هایی که به او وارد شد نازل می‌شد و او را دلداری می‌داد، ماجرای فرزندانش امام حسن و امام حسین واقعه کربلا و موضوع امام عصر (عج) به او خبر می‌داد. حضرت علی این روایات را می‌نوشت جبرئیل برای حضرت زهرا مرتب نازل می‌شد و خدمت ایشان شرفیاب می‌شد.

امام جمعه عسلویه فرا رسیدن دهه فجر را تبریک گفت و بیان کرد: ۱۲ بهمن سالروز بازگشت پیروزمندانه حضرت امام را تبریک می گویم. امام بعد از ۱۵ تبعید و غربت و مدیریت انقلاب به آغوش وطن و مردم بازگشت و انقلاب را به خوبی مدیریت کردند و مردم را آگاه کردند و مسیر را نشان دادند.

وی گفت: امام آمد و با آمدنش دل ملت را شاد کرد مردم احساس غرور و عزت کردند. امام آمد و جمهوری اسلامی را تشکیل دادند و فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم. درسخنرانی خود دربهشت زهرا فرمودند شاه فرهنگ ما را عقب نگه داشت. تحصیلات جوانان ما تام وتمام نیست و ۵۰ سال دانشگاه داریم دانشگاه رشد نکرده است و رادیو و تلویزیونش مرکز فساد بود. در تهران تعداد مشروب فروشی‌ها از کتابخانه ها بیشتر بود. امروز کجا هستیم؟ امروز دانشگاه ما کجاست؟ امروز نخبگان و مغزهای متفکری داریم که دارند ایران را جلو می‌برند.

امام جمعه عسلویه به خدمات دولت انقلابی اشاره کرد و افزود: نباید خدمات چند ماه دولت انقلابی را نادیده گرفت. سابقه ندارد رئیس جمهور این همه تحرک داشته باشد و جهادی عمل کند. از سفر روسیه برگشتند و با اینکه سفر مهمی بود و برنامه‌های فشرده‌ای در آن سفر داشتند بلافاصله برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان به کرمان رفتند تا از نزدیک وضعیت امداد رسانی به مردم را ببینند.

هاشمی نژاد ادامه داد: عده‌ای تلاش می‌کنند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و کارشکنی می‌کنند. در دوایر دولتی نفوذ دارند و سد راه دولت هم هستند. همه آحاد مردم توجه داشته باشند امروز دولت مردمی و انقلابی است. دولت دارد تلاش می‌کند اما فتنه گران ساکت نیستتد و به صورت جدی کار می‌کنند. اتاق فکرشان مرموزانه کار می‌کند که مردم علیه دولت تحریک کنند خود را دلسوز مردم جلوه می‌دهند. رنگ و لعاب دلسوزی می‌گیرند. خورشان مسبب اصلی این اوضاع بودند و نامه سرگشاده آماده می‌کنند و خیانت می‌کنند

هاشمی نژاد راه یابی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی تبریک گفت و افزود: به ورزشکاران و ورزش‌دوستان تبریک عرض می‌کنم. به مجریان و دست اندرکاران خدا قوت می گویم و از بازیکنان تشکر می‌کنم با غیرت در میدان وارد شدند.

امام جمعه عسلویه کشتار مردم بی دفاع یمن توسط مزدوران آل سعود امارات وهم‌پیمان نشان را محکوم کرد و گفت: اینها دارند به طرز فجیعی مردم یمن را به شهادت می‌رسانند. دشمن اسلام هستند و دارند مسلمانان را از بین می‌برند.


امام جمعه سیراف گفت: امیدواریم با انتصاب دکترملکی زاده، شاهد تحولی عظیم درعرصه ی بهداشت و درمان کنگان باشیم

چکیده خطبه های نمازجمعه بندر سیراف به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه بندر سیراف

قَالَ علی (علیه السلام): أَفْضَلُ الزُّهْدِ، إِخْفَاءُ الزُّهْدِ.
امام علی (ع)فرمودند: برترین پارساییها آن است که در نهان باشد.

زاهد کسی است که کسی که نسبت به دنیا رغبت و دلبستگی ندارد و با آنکه از آن استفاده می‌کند نسبت به داشته‌ها و از دست رفته‌ها با فرحناکی و افسوس نمی‌نگرد.

دشمن با تمام این سیاه‌نمایی‌ها، نفرت‌ پراکنی‌ها، یأس‌آفرینی‌ها، تشویش‌ها و اعتماد زدایی‌هایی، علاوه براینکه فکر و باور مردم را نشانه رفته است درصدد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی است.

اعتماد به‌مردم، انعکاس خواسته‌ های آنها و لحاظ منافع واقعی ملت در مسائل جاری و کلان سیاست خارجی که طبعاً در راستای مقدورات و محذورات ملی و بین‌ المللی به‌شکل شفاف قابل ‌اعمال است؛در این راستا استفاده از ظرفیت میدان و دیپلماسی به‌شکل همزمان و مکمل، ترکیب معنویت، انقلابی گری و عقلانیت در سیاست خارجی از امتیازات این دولت است.

راهبرد قطعی ایران در مذاکرات این است: مذاکره برای رفع تحریم‌ها برای توافق پایدار نه موقت؛ تضمین محور قطعی و قابل اعتماد با پذیرش راستی‌آزمایی توسط ایران.

اروپا و آمریکا باید بدانند حنای “تعیین ضرب‌الاجل” و نمایش ”متهم‌سازی و مقصرسازی ایران” و “تهدید به‌ گزینه‌های دیگر” در این مقطع دیگر رنگی ندارد.

آمریکا اگر اصرار بر مذاکرات فرسایشی دارد و نمی‌خواهد مذاکرات به‌ نتیجه برسد باید مسئولیت شکست مذاکرات رابپذیرد.

هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است. این البته رویایی است که برای متجاوزان به‌یمن تبدیل به‌کابوس خواهد شد.

آل‌سعود چاره‌ای جز پذیرش آتش‌بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ دیگر آماده کند.

مقامات ابوظبی باید خود را از باتلاقی که آل‌سعود در یمن ایجاد کرده کنار بکشند تا از حملات انصارالله در امان باشند.

پیشاپیش ولادت باسعادت امام باقر علیه السلام و حلول ماه رجب را تبریگ گفت می گویم.

زندگی ائمه را می‌توان بر پایه سه نقش، بخش‌بندی کرد:

نقش نخست: نقش مصون‌سازی اسلام در برابر آسیب کژروی است.

نقش دوم: نقش ایجاد چارچوب ویژه برای شیعیان، به‌عنوان گروه مؤمن و پاسدار بر میراث حقیقی اسلام و شریعت و احکام قرآن است.

نقش سوم: نقش آماده‌سازی برای به‌دست گرفتن زمام حکومت است و از دوران ولایت و امامت امام رضا(علیه‌السلام) آغاز می‌شود.

پیشاپیش دهه پرفروغ فجر را به ملت انقلابی ایران اسلامی تبریک می گویم.

دهه فجر؛ بهار جهاد تبیین است ؛آن مسئله‌ای که اکنون جامعه را درگیرکرده، موضوع اثرگذاری بر شش محور: باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، امیدها و اتحادهای مردم است.

فعالیت جبهه مؤمن انقلابی در مقابل جریان تحریف انقلاب نیازمند تقویت است؛ اگرچه دشمن تاکنون در رسیدن به‌اهدافش ناکام مانده است، آنها «سعى می‌کنند چهره‌ى خاندان خبیث و منحوس پهلوى را بَزک کنند، آرایش کنند و حقیقت را برای نسل های انقلاب ندیده جور دیگری نشان دهند.

انتصاب دکتر ملکی زاده به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر را به ایشان تبریک می گویم.

انتظار می رود با انتصاب یک فرد انقلابی بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاید تحولی عظیم در بحث بهداشت و درمان شهرستان کنگان باشیم.

یکبار برای همیشه مشکلات بیمارستان کنگان و درمانگاه سیراف را حل کنید؛ بیمارستانی که بعنوان قطب بهداشت و درمان جنوب استان شناخته می شود ولی از نبود امکانات و پزشکان متخصص رنج می برد ؛ در حالی که انتظار داریم بیمارستان فوق تخصصی در کنگان ایجاد شود تا مردم برای همیشه از دست مشکلات درمانی راحت شوند.

همچنین یکی از مشکلات روستای بزرگ شیرینو نبود درمانگاه در این روستاست؛ مردم بارها گله خود را به مسئولین وقت رسانده اند اما تابحال چاره ای اندیشیده نشده است.

از مردم عزیز می خواهم هشدارهای وزارت بهداشت در موضوع کرونا را جدی بگیرند.

متاسفانه عادی انگاری عده ای باعث شده رنگ نقشه کرونایی کشور زرد ، نارنجی و بعضا قرمز شود که از مردم عزیز می خواهم ماسک زدن را فراموش نکنند و همچنین از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

همچنین صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان را به رهبر معظم انقلاب و مردم سرافراز ایران تبریک می گویم.


 

امام جمعه اهرم:
بیمارستان اهرم نواقص فراوانی دارد که باید برای رفع این مشکلات اقدامات اساسی انجام شود.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهرم اظهار داشت: جمعه روز ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و به فرموده امام عسکری علیه السلام یتیم واقعی آن نیست که پدر و مادر از دست داده باشد بلکه یتیم واقعی کسی است که از امامش جدا شده است و توان ارتباط با او را نداشته باشد.

وی اضافه کرد: بهترین عامل برای کم کردن فاصله با امام تقوای الهی است چرا که بیشتر مردم به زندگی مشغولند تا بندگی حق تعالی. ان شاء الله که بتوانیم در مسیر تقوا و بندگی حرکت کنیم و از صراط مستقیم منحرف نشویم.

امام جمعه اهرم بیان کرد: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم این پیروزی شیرین و مقدمه سازِ رفعِ ظلم از کل عالم به همه شما فجرآفرینان و صیانت کنندگان از انقلاب اسلامی تبریک عرض می کنم. لازم است همه بخش هایی که با نوجوانان و جوانان مرتبط هستند نسبت به تبیین «فلسفه وجودی انقلاب اسلامی» جهادی عمل کنند. چرا که همه نوجوانان و جوانان امروز وحتی کسانی که بیش از چهل سال دارند در ایام انقلاب و بهمن ۵۷ و قبل از آن نبوده اند لذا ضروری است «فلسفه انقلاب اسلامی» تبیین شود.

وی افزود: ائمه جماعات و هیات امنای مساجد با مشارکت نوجوانان و پایگاه های مقاومت برنامه جشن های ایام دهه فجر را پرشورتر از سالهای قبل اقامه کنند چرا که مساجد و هیئات، پایگاه جهاد تبیین انقلاب اسلامی بوده و هستند. صدای رسای مسجدی ها و هیاتی ها در مطالبه آرمانها و ارزشهای انقلاب نباید خاموش شود که صدای فتنه گران بلند خواهد شد و خود شروع فتنه خواهد بود.

پهلو زاده ادامه داد: فضای عمومی سطح شهر نیز باید هم مردم عزیز و هم اداره ها نسبت به نصب پرچم و آذین بندی اهتمام لازم داشته باشند.

وی یاد آور شد: مدیران مدارس و معلمان برای دانش آموزان خود، اساتید دانشگاه برای دانشجویان و اساتید حوزه برای طلاب باید نسبت به تبیین چیستی و چرایی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر اقامه جهاد تبیین نسبت به گفتمانها و جریان انقلاب داشته باشند تا دانش آموزان عزیز و دانشجویان و طلاب محترم به این تحلیل برسند که اگر انقلاب اسلامی برای استمرار آن نیازمند به جان و مال باشد همچون شهدای دفاع مقدس در رکاب ولایت ثابت قدم باشند. دشمن می خواهد انقلاب را با تحریم ها و تحریف حقایق ناکارآمد نشان دهد و رژیم گذشته و آمریکا را تطهیر کنند. باید مردمسالاری دینی را تبیین کرد تا در انتخاب افراد دچار اشتباه و گرفتار شبهه نشوند.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: در این ۴٣ سال دشمن با جنگ شناختی و تغییر ذائقه‌ها در پی تحقق براندازی و نفوذ بوده و هست. مقام معظم رهبری در بیانات روز اربعین و ۱۹ دی – در دیدار با مردم قم – و دیدار با مداحان به جهاد تبیین و جهت گیری برای مقابله با دشمن امر فرمودند چرا که عظمت انقلاب اسلامی تمام شرق و غرب را و موجودیت صهیونیست و استکبار را به خطر انداخته است. به همین خاطر جریان شیطانی با قدرت امپراطوری رسانه ای به دنبال تغییر ارزشها و تحریف آرمانها و تغییر انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: امروز رسانه استکبار ابزار بسیار قوی است در پنهان کردن جنایات خودشان در جاهای مختلف از جمله بمباران های اخیر یمن که ۶۰ نفر را به خاک و خون کشیدند. سعودی و امارات با پشتیبانی آمریکا و صهیونیست نزدیک به ۷سال است در سکوت خفت بار مجامع بین المللی در یمن به جنایات خود ادامه می دهند. تمام زیرساخت ها را تخریب کرده اند، ۱۵ فرودگاه و ۱۶بندرگاه ۳۱۲ نیروگاه برق و ۱۷ هزار غیرنظامی شهید و ۲۶ هزار زخمی بر جاگذاشته اند. اما با امپراطوری رسانه ای این جنایات را مخفی کرده اند.

پهلو زاده ادامه داد: به ماه پر خیر و برکت رجب نزدیک می شویم. اول رجب میلاد باسعادت امام باقر علیه السلام است که این میلاد را به شما تبریک عرض می کنیم. نقش امام معصوم، مصون سازی امت اسلام در برابر آسیب هاست. امام باقر علیه السلام با تربیت شاگردان به تبیین مبانی دینی پرداختند چرا که برای ترویج دین و فقه و کلام شیعی نیاز به شاگردانی مثل زراره و ابان بن تغلب بود و امام باقر علیه السلام در این میدان؛ جهاد تربیت شاگرد داشتند.

امام جمعه اهرم یاد اورشد: باتوجه به افزایش آمار ابتلای کرونا در چند روز اخیر لازم است نسبت به مراعات نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک اهتمام لازم داشته باشیم و با توجه به اینکه الحمدلله کشور در تولید واکسن هم توانمند شده ان شاء الله مرحله سوم واکسن نیز باید تکمیل شود تا از این موج ششم نیز به زودی عبور کنیم. همینجا لازم است از ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست کنیم که نسبت به نواقص و مشکلات عدیده بیمارستان امام حسین علیه السلام اهرم به طور ویژه ورود کنند از همه جوانب نیاز به تحول دارد.

وی گفت: تاخیر در سرشماری نخیلات و رعایت نشدن عدالت در تقسیم آب و حفر چاه های غیر مجاز و مساله حق آبه اینها مواردی است که انجام نشده، اینها دلیل ناکارآمدی و ضعف عملکرد مسئولین بوده است؛ اینها سبب بدبینی به نظام خواهد شد؛ لذا اگر مسئولینِ گذشته به هر عنوان نتوانستند کار را به پایان برسانند مسئولین جدید و نماینده مردم در مجلس پیگیر این امور باشند که بنده به حسب درخواست کشاورزان مستمرا پیگیر خواهم بود تا به نتیجه برسد.


امام جمعه دشتستان گفت: آموزش عالی در شهرستان دشتستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان است.
حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه مبارزات بی امان ملت ایران در طول سالیان متمادی با استعمار و استبداد می‌باشد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی پدیده مبارکی است که ملت ایران در طول بیش از چهار دهه با تمام وجود از آن حراست نموده و هزینه‌های سنگینی پرداخت کرده است.

امام جمعه دشتستان افزود: امروزه نظام جمهوری اسلامی امید به آینده را در دل تمامی مظلومان و محرومان جهان و منطقه به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی جهت احقاق حقوق مسلمانان مظلوم غرب آسیا و مقابله با ستمگری‌ها و زیاده خواهی‌های جبهه استکبار جهانی با تمامی حاکمان مستکبر و ستمگر درگیر شده و آنان را با شکست‌های مفتضحانه مواجه ساخته است.

وی با بیان اینکه پای این انقلاب و نظام اسلامی خون‌های زیادی ریخته شده و تاوان سنگینی پرداخت شده است افزود: ملت ایران برای به نتیجه رساندن انقلاب و نظام اسلامی مظلومیت‌های بی شماری را در طول بیش از چهار دهه متحمل شده است.

حجت‌الاسلام مصلح ادامه داد: این انقلاب و نظام اسلامی و ملت ایران، دشمنان قسم خورده‌ای دارند که بارها نشان داده اند لحظه‌ای از توطئه علیه آنان غفلت نکرده و نمی‌کنند.

وی بیان کرد: انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده رسالت تمامی انقلابیون و آحاد ملت ایران است که رهبری معظم تحت عنوان جهاد تبیین مطرح کردند.

مصلح گفت: چهار دهه تجربه، نشان داده عامل اساسی پیروزی‌ها در برابر بحران‌ها و توطئه‌های پیچیده دشمنان، وحدت ملت ایران تحت حاکمیت ولایت فقیه است.

وی اظهار داشت: متأسفانه چند سالی است دانشگاه آزاد دشتستان به دلیل کم لطفی و بی مهری‌های مسئولان استانی سیر نزولی کرده و دچار مشکلات عدیده مدیریتی و مالی شده است.

مصلح افزود: دانشگاهی که در دهه ۸۰ دومین واحد مطرح استان بود و هزاران دانشجو در رشته‌های مختلف در آن اشتغال به تحصیل و فارغ التحصیل شدند.

وی ادامه داد: دانشگاهی با چند ساختمان عریض و طویل در زمینی بیش از ۲۰ هکتار و در اختیار داشتن ۷۰ هکتار زمین کشاورزی، اکنون وضعیتش به جایی رسیده که برای نگهداری و دوام خود اموال و دارایی‌های خود را در معرض فروش قرار داده و به تعدیل و یا انتقال نیروهای خود تن دهد و دیگر هیچ گونه رشد و افزایش رشته‌ای در این چند سال نداشته است.

وی بیان کرد: تا زمانی که مدیران استانی به واحد دشتستان به نگاه یک رقیب و مزاحم نظر داشته باشند تغییر پی در پی مدیران واحد، هیچ مشکلی از این دانشگاه را حل نمی‌کند بنابراین مسئولان امر باید در اندیشه تحول اساسی و زیربنایی در این دانشگاه باشند و از تنگ نظری و ممانعت از پیشرفت این واحد دست بردارند.

وی اضافه کرد: چنانچه این رویه اصلاح نشود و با همین روند بخواهند با این دانشگاه برخورد کنند این واحد رو به تعطیلی و نابودی خواهد کشید و با تغییر یک یا دو مدیر مشکل حل نخواهد شد.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: متأسفانه در حملات اخیر نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی ده‌ها نفر از زنان و کودکان و غیر نظامیان به شهادت رسیده و صدها نفر از مردم بیگناه صنعا و دیگر شهرها مجروح شدند.

وی گفت: هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است این البته رویایی است که برای متجاوزان یمن تبدیل به کابوس خواهد شد.

وی افزود: آل سعود چاره‌ای جز پذیرش آتش بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ دیگری آماده کند.

مصلح خاطرنشان کرد: مقام‌های مسئول از افزایش تصاعدی و انفجاری آمار مبتلایان اُمیکرون در ایران خبر می‌دهند و بعد از چند هفته حذف رنگ قرمز از نقشه کرونا بار دیگر نقاطی از ایران به رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز درآمده است.

وی گفت: لازم است مردم عزیز همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نموده و نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا تسریع نمایند و از ساده انگاری این بیماری پرهیز شود.

 


امام جمعه دشتی:، خواستار توجه جدی به جوانان شد و گفت: شهرستان دشتی با استفاده از توان و ظرفیت جوانان آباد می‌شود.

حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با تبریک پیشاپیش فرارسیدن یوم الله ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام امت به وطن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها، پیشرفت‌ها، جهت گیری‌های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه همه در قبال «جهاد تبیین» مکلف هستیم اضافه کرد: تاکید مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین، همه دلسوزان انقلاب را در قبال جهاد تبیین مکلف می‌کند و بر همه افرادی که اهل تریبون و فعالیت رسانه هستند و یا فعال فضای مجازی هستند، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی واجب است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: اینکه رهبر انقلاب بارها و از جمله در دیدار مداحان تاکید کردند که همه ما در میدان تبیین حرکت کنیم» یعنی میدانی که امیرالمومنین (ع) و سایر ائمه تا لحظه آخر عمرشان حرکت کردند تا حقایق و واقعیت‌ها را برای مردم را روشن کنند، ما نیز باید در همین میدان حرکت کنیم.

زاهددوست با اشاره به جنایات وحشیانه عربستان و امارات با محکوم کردن حوادث یمن و نقش عربستان و امارات در این اتفاقات اظهار کرد: بزرگترین فاجعه انسانی و کودک کشی دنیا در یمن در حال رخ دادن است و مردم مظلوم هر روز مورد ظلم، تجاوز، کشتار و غارت قرار می‌گیرند.تا جایی که در حملات روزهای اخیر بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان به‌شهادت رسیده و صدها نفر از این مردم بیگناه مجروح شدند.

وی گفت: از جهان اسلام و سازمان کنفرانس اسلامی و هر مجمعی که عنوان اسلامی دارد، انتظار می‌رود سکوت را بشکنند و حرکتی مؤثر انجام بدهد و در مقابل ظلم و ستم آل سعود بایستد. نکته تأسف‌بارتر این ائتلاف جنایتکار بعد از محاصره مردم یمن، با قطع اینترنت و اخلال در سیستم اطلاعات، جلوی خبررسانی این جنایات را گرفته‌اند و نمی‌گذارند فریاد مظلومیت این ملت ستمدیده به‌گوش جهانیان برسد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: هدف ائتلاف سعودی از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پیاپی خود در یمن و تحت فشار قرار دادن انصارالله است. البته به فضل الهی این رؤیا برای متجاوزان یمن تبدیل به‌کابوس خواهد شد. آل سعود چاره‌ای جز پذیرش آتش بس ندارد و خود را باید برای شکست بزرگ دیگر آماده کند.

وی با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکید کرد: متأسفانه همین کمبود نظارت در کلان موجب سو استفاده افراد سودجو شده تا جایی که گاهی سهمیه آرد را از این استان به مقصد استان‌های دیگر قاچاق می‌کردند. خوشبختانه اخیراً سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و سربازان گمنام در سپاه پاسداران به موضوع ورود کردند وبا سودجویان و افرادی که سفره مردم را هدف قرار دادند برخورد کردند.

زاهددوست افزود: صعود افتخارآمیز غیورمردان تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی فوتبال قطر که موجب شادمانی و مسرت مردم عزیزمان شد را به ملت بزرگ ایران، و همه ورزش دوستان و بویژه جوانان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش و مجاهدت جوانان عزیز و فرهیختگان کشور پرچم پرافتخار ایران اسلامی همیشه و در همه میادین سرافراز باشد و نام ایران و ایرانی در همه جا بدرخشد و جوانان دلاور کشورمان همواره در تمامی عرصه‌ها پیروز و سرافراز باشند.

آزادی دو زندانی با کمک خیرین دشتی

وی افزود: دو نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با کمک ۸۰ میلیون تومانی خیران بزرگوار آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز خواهند گشت. مردم عزیز دشتی مردمی نوع دوست و نیکوکار هستند و در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی افزود: همچنین در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان می‌خواهم که در خصوص آزادی جرایم غیر عمد با اعمال ارفاق قانونی پیش‌قدم باشند تا با همراهی ستاد دیه و خیرین شهرستان زمینه آزادی افراد گرفتار فراهم شود.

امام جمعه دشتی بیان کرد: سنت حسنه احسان خانواده متوفیان برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، یک اقدام بجا و خداپسندانه ای است که باید به یک فرهنگ تبدیل شده و هزینه‌های مازادی که در مراسم درگذشتگان صرف می‌شود به سمت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد سوق داده شود.

وی با تأکید بر اینکه آزاد کردن زندانیان موجب استحکام خانواده‌های در معرض آسیب است، ادامه داد: وقتی فردی زندانی می‌شود، خانواده آن شخص در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد لذا همه باید با از حریم خانواده در برابر آسیب‌ها و خطرات اجتماعی مراقبت کنند.

فرماندار جدید دشتی جوانان را در یابد

وی افزود: از زحمات و تلاش‌های فرماندار سابق دشتی تقدیر و تشکر می‌کنم و برای فرماندار جدید آرزوی موفقیت دارم و خطاب به فرماندار جدید گفت: ایشان را فردی معتقد به ارزش‌ها و باورهای دینی و دارای روحیه دینی و جهادی می‌شناسم و انتظار دارم اولویتشان تحقق بیانیه گام دوم در دشتی باشد.

زاهددوست ادامه داد: فرماندار جدید دشتی جوانان را در یابد شهرستان دشتی با جوانان آباد می‌شود و مشکلاتش حل می‌شود.همانطور که در دفاع مقدس به جوانان اعتماد شد و از عهده کار برآمدند و مایه آبرو و عزت ایران شدند در این دولت هم در سپردن مناصب و مسئولیت‌ها به جوان‌ها بیش از گذشته میدان داده شود.

وی گفت: مردم انتظار دارند تغییرات در مدیریت نهادها و ادارات هم مشاهده شود. پیشنهاد می‌کنم مدیران توانمند، بابرنامه و خدوم مردم حفظ شوند اما فرماندار در مورد مدیران ناکارآمد و ناتوان که توان خدمتگزاری مردم ندارد با احدی تعارف نکنند.

زاهددوست اظهار داشت: بنده از فرماندار جدید حمایت می‌کنم تا زمانی که خادم و در کنار مردم باشد. تریبون نماز جمعه شهرستان دشتی از مقام و مدیری حمایت می‌کند که انقلابی، دلسوز و در کنار مردم باشد.

وی بیان کرد: انتظار داریم فرماندار دشتی اهل برنامه باشند و براساس برنامه و یک چشم انداز دقیق امورات شهرستان را جلو ببرند و دچار روزمرگی نشوند، مشکلات شهرستان احصاء و اولویت بندی شود و با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده از همه ظرفیت‌ها به سمت رفع آن مشکلات پیش برویم.

امام جمعه دشتی بیان کرد: بنده در همان خطبه اول در این شهرستان گفتم امام جمعه پشت میز نشین نیستم و نخواهم بود شما هم به مردم بگویید که فرماندار پشت میز نشین نیستید ودر میدان خدمت به مردم باشید.

وی گفت: در نظام اسلامی این مقام‌ها و مناصب، امانت الهی هستند که باید از این فرصت به بهترین نحو برای خدمت به مردم استفاده کرد افزود: مردمان دشتی مردمی مؤمن، انقلابی، نجیب و دوست داشتنی و شایسته بهترین‌ها هستند.

زاهددوست با اشاره به اینکه مردم از بازی‌های سیاسی خسته اند و از مسئولان خود فقط کار و کار و کار می‌خواهند افزود: وحدت، تعامل دوسویه و همکاری را با همگان مد نظر قرار دهید. و از ظرفیت همه نخبگان و دلسوزان و فرهیختگان شهرستان استفاده کنید.


 امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی بهار جهاد تبیین است گفت: حرکت جهادی تبیین می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری انقلاب فرمودند امروز به برکت انقلاب اسلامی نام حضرت فاطمه زهرا (س) بیشتر در کشور فاطمی بیشتر تلالو می‌کند.

امام جمعه گناوه نقش آفرینی هیئت‌ها قبل از انقلاب و در تمام عرصه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نکات مهم سخنان رهبری در این دیدار بود گفت: امروز تمام هیئت‌ها باید کانون جهاد در راه خدا، احیا مکتب اهل بیت و شهادت باشند و به تعبیر فرمایش رهبری تعداد معدودی از اهل بیت و ائمه (ع) با شمشیر جهاد کردند ولی جهاد بیشتر ائمه بیت و اهل (ع) جهاد تبیین بوده است.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید فرموده‌اند، مهمترین و بیشترین نقش را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خواهد داشت لذا رهبری در تمام حوزه‌ها از جهاد تبیین سخن فرموده‌اند و منظور ایشان یک جهاد عادی و معمولی نیست بلکه یک جهاد بنیادی که باید از لحاظ کیفیت و کمیت متمایز باشد.

وی یادآور شد: امروز جهاد تبیین وظیفه همه ما است و اگر دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام اسلامی را تبیین نکنیم دشمن بر خلاف عقیده ما کارهای بسیار بزرگ انقلاب اسلامی را وارونه به جامعه منتقل خواهد کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به نکات دیگر فرمایشات رهبری در این دیدار و اینکه ابتکار و نوآوری در مداحی‌ها به معنای هنجار شکنی نیست اضافه کرد: این نگاه بلند و تیزبینانه مقام معظم رهبری راهگشای همه هیئت‌های مذهبی در جامعه است که می‌تواند اهداف بزرگی را ترسیم کند.

وی با تاکید بر لزوم جذب جوانان به هیئت‌ها خاطرنشان کرد: هیئت‌ها مذهبی و کانون‌های مداحی ظرفیت بالایی برای جذب جوانان است اما جذب جوانان نیز به هر قیمتی نباید باشد بلکه جذب جوانان مفید، لازم و ضروری اما باید با حفظ ساختار باشد.

هدف ایران رسیدن به توافق پایدار است

وی با اشاره به مذاکرات ایران با اعضای ۴+ ۱ که پس از سفر رئیس جمهور وارد مرحله تعیین کننده‌ای شده است گفت: آمریکا و اروپایی‌ها در این مذاکرات باید تصمیم نهایی خود را در اینکه آیا آماده رفع تحریم‌ها هستند یا خیر بگیرند.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات به دنبال حرکات نمایشی و بازی‌های تکراری برای رسیدن به اهداف خود هستند و تمام تلاش آنها برای کارآمد نشان دادن ابزار مذاکره برای تحت فشار قرار دادن ایران است و مذاکرات ابزاری برای فشار بر ایران و ملت ایران اسلامی شده است.

وی گفت: شرطی کردن بازار و اقتصاد و افکار عمومی و گره زدن آنها به مذاکرات از دیگر اهداف اروپایی‌ها است.

امام جمعه گناوه گفت: حفظ ساختار تحریم‌ها و استنکاف از پذیرش شکستن تحریم‌ها در حد امکان، جا به جایی در آرایش تیم مذاکره کننده آمریکا برای بازسازی تحریم‌های جدید از اهداف آمریکا در این مذاکرات است.

وی گفت: ایران اسلامی برای رفع تحریم‌ها در مذاکرات به دنبال یک توافق پایدار است که این توافق باید تضمین محور باشد و علاوه بر آن طرف‌های مقابل باید راستی آزمایی خود را در این مذاکرات نشان دهند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اقدام شجاعانه و تاریخ ساز انصارالله یمن در هدف قرار دادن مراکز حساس امارات گفت: پس از شکست‌های سنگین مزدوران امارات و عربستان، ائتلاف در هم شکسته و روبه زوال امارات و سعودی برای چندمین بار در سال‌های گذشته و اخیر دست به جنایتی بزرگ زدند و بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و افراد غیرنظامی یمن را به شهادت رساندند و صدها نفر از مردم را مجروح کردند.

وی ادامه داد: هدف ائتلاف سعودی و امارات از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پی در پی که این ائتلاف مزدور در یمن توسط انصارالله دیده است اما هیچ گاه به اهداف خود نخواهند رسید.

وی گفت: در محکومیت این اقدام جنایت کارانه راهپیمایی در سراسر کشور برگزار می‌شود که مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار گناوه نیز پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی همگام با سایر هموطنان این اقدامات جنایت کارانه را محکوم خواهند کرد.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: به کوری چشم دشمنان که برای از میان برداشتن انقلاب خواب‌ها دیده بودند و توطئه‌های زیادی طراحی کردند چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی بهار جهاد تبیین است افزود: دشمن همواره به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و نادیده گرفتن خدمات نظام مقدس است و حرکت جهادی تبیین می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشد.