استاندار بوشهر:

کمبود آب در استان بوشهر با تکمیل آب‌شیرین‌کن‌ها رفع می‌شود

استاندار بوشهرگفت: با وارد مدار تولید شدن آب‌شیرین‌کن‌های استان بوشهر، کسری و کمبود آب در استان جبران می‌شود.

به گزارش جنوب استان، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خدمت رسانی در دولت مردمی در تمامی حوزه‌ها و پروژه‌های متعدد به همت دولت و بخش خصوصی آغاز شده است و در استان بوشهر نیز پروژه‌ها در حوزه عمران و آبادی سرعت و شتاب خوبی به خود خواهد دید.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز خدمت رسانی‌ها در حوزه آب و فاضلاب و عملیات اجرای فاز اول آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر افزود: به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت‌های دولت انقلابی و با حرکت جهادی برای اصلاح و تکمیل خطوط آبرسانی به روستاها از سوی قرارگاه محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی فاز اول عملیات اجرای آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این فاز خطوط لوله ۱۷۳ روستا از سراسر استان بوشهر بازسازی می‌شوند بیان کرد: این روستاییان از آب پایدار و مطمئن برخوردار خواهند شد و در فاز بعدی نیز تعداد بیشتری از روستاها تحت پوشش قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: سهمیه‌های آب استان بوشهر مشخص است و بیش از ۳۸۰ هزار مترمکعب آب در این استان استفاده می‌شود که بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی از خارج از استان بوشهر تأمین می‌شود که بخش عمده‌ای از خط لوله محرم و بخش دیگر از کازرون وارد استان می‌شود.

وی عنوان کرد: آب شیرین کن‌ها وقتی وارد مدار می‌شوند کسری و کمبود آب در استان بوشهر را جبران می‌کنند که روز گذشته آب شیرین کن جزیره شیف وارد مدار شد.

استاندار بوشهر با با بیان اینکه امیدواریم حداکثر تا آخر فروردین آب شیرین‌کن وحدتیه وارد مدار شود اضافه کرد: ساخت آب شیرین‌کن مپنا سرعت گرفته است و پنج هزار متر مکعب از آب شیرین کن نور ویژه وارد مدار شده و امیدواریم تا سه ماه دیگر ۱۲ هزار مترمکعب دیگر آن نیز وارد مدار شود.

محمدی‌زاده با اشاره به بازدید از چهار سد اصلی در حال ساخت استان بوشهر در هفته گذشته یادآور شد: سدها یکی از منابع اصلی تأمین آب استان بوشهر هستند، و بهای تمام شده آب سدها ارزان است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سرعت عملیات اجرایی سدها در استان بوشهر شتاب بگیرد، گفت: آب پایدار در حوزه کشاورزی و شرب استان از طریق سدها است و به دنبال آغاز عملیات اجرایی سدهای جدید در سال آینده هستیم.

وی گفت: من فکر می‌کنم که اگر کارها به درستی انجام شود تا سه سال آینده استان بوشهر می‌تواند صادرکننده آب باشد.