سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۲۰ درصد از بستری‌های کرونایی در بوشهر کودک هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه ۲۰ درصد بستری‌های کرونایی در بوشهرکودکان هستند، گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان بوشهر نگران کننده است.

به گزارش جنوب استان، حسن ملکی زاده ظهر دوشنبه در نشست استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در مقایسه با ماه گذشته متأسفانه موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر از یک نفر در ماه به ۲۳ نفر افزایش یافت که این موضوع هشداری جدی است.

وی با اشاره به‌ضرورت همکاری همه‌جانبه با مدافعان سلامت برای کنترل کرونا افزود: برای کنترل موج جدید بیماری کرونا باید همه مسئولین استانی و شهرستانی اهتمام لازم را به خرج دهند و همچون گذشته با مدافعان سلامت همکاری نمایند.

ملکی زاده بابیان اینکه هرگونه زمینه گسترش بیماری را فراهم می‌نماید، عنوان داشت: توصیه ما همچنان پرهیز از حضور در تجمعات است اما اجرای محدودیت‌ها بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی ابلاغ می‌شود.

ملکی زاده تصریح کرد: برای ایجاد ایمنی مؤثر تکمیل چرخ واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ایجاد محدودیت و قطع زنجیره انتقال همچنان به‌عنوان سه محور اصلی کنترل کرونا به شمار می‌روند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور مجوز برای تزریق واکسن به کودکان بالای پنج سال در کشور گفت: خوشبختانه کمیته علمی کرونا در کشور مجوز تزریق واکسن به کودکان بالای ۵ سال را صادر کرده و دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک مورد تائید علمی قرارگرفته است.

ملکی زاده ادامه داد: از همه خانواده‌های دارای فرزند بالای پنج سال درخواست می‌نمایم که اهتمام ویژه‌ای برای انجام واکسن کودکان خود داشته باشند.

وی با اشاره به شیوع بیشتر سویه جدید کرونا در بین کودکان تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی ۲۰ درصد بستری‌های کرونایی مربوط به کودکان است و از طرفی محدودیت‌های خدمات در بخش کودکان بیشتر است.

ملکی زاده عنوان کرد: والدین به‌محض دیدن علائم کرونا در کودکان خود به پزشک مراجعه نمایند زیرا تشخیص و اقدام به‌موقع در کودکان مبتلا به سویه جدید برای کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به تأمین داروهای موردنیاز و رفع کمبودهای دارویی برای بیماران کرونا تصریح کرد: همه بیمارستان‌های دانشگاهی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها در آمادگی کامل قرار دارند.

ملکی زاده خاطرنشان کرد: آنچه به عبور از موج جدید کرونا کمک می‌کند رفتار هوشمندانه همه آحاد جامعه با این ویروس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: با افزایش شیوع کرونا روند بستری بیماران نیز افزایش‌یافته است که این وضعیت در استان بوشهر بسیار نگران‌کننده است.