معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم

دهانه خور این بندر لایروبی مجدد می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم گفت: پروژه لایروبی دهانه خور ( آبراه دریایی ) این بندر بخشی از طرح توسعه پسکرانه دیلم که از جمله پروژه‌های شاخص مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است ، با حجم ۹۰ هزار مترمکعب به زودی مجدد انجام خواهد شد.

به گزارش جنوب استان، محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اولویت لایروبی خور دیلم که از مطالبه‌های دیرینه لنجداران این شهرستان است با ۷۰ درصد در دهانه ورودی آن و ۲۰ درصد در محدوده اسکله تجاری عملیاتی می‌شود.

وی گفت: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر و کشور انجام خواهد شد.

طاهری بیان کرد: ورود شناورها از دهانه خور این بندر به علت رسوب‌گذاری به جز در زمان مد دریا امکان پذیر نیست که با انجام لایروبی مشکل دیرینه برطرف خواهد شد.

وی افزود: طرح توسعه پسکرانه خور دیلم از جمله پروژه‌های شاخص مصوبه‌های سفر هیات دولت به استان بوشهر بامحوریت توسعه فعالیت های تجاری در ضلع شمالی خور دیلم در اراضی استحصالی حاصل از دایک انباشت لایروبی‌های قبلی خور به مساحت بین ۳۰ تا ۶۰ هکتار پیش‌بینی و انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری دیلم گفت: ادامه تکمیل اطاله موج شکن در دهانه خور دیلم، لایروبی دهانه خور دیام، توسعه فعالیت‌های تجاری در ضلع شمالی خور و طرح توسعه بندر دیلم از مهم‌ترین اقدام‌های برنامه توسعه فعالیت های تجارت دریایی برای این شهرستان است که با محوریت دستگاه اجرایی ذی‌ربط سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و اداره کل بنادر و دریانوردی استان از منابع ملی آن سازمان انجام خواهد شد.

شهرستان ساحلی دیلم در انتهای شمالی استان بوشهر واقع شده و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.