مدیرکل انتقال خون استان بوشهر:

بانک خون بوشهر در وضعیت قرمز

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ذخایر خون این استان به کمتر از تامین میزان نیاز سه روز رسیده از این لحاظ در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

به گزارش جنوب استان،نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر با کاهش ذخایر خونی در وضعیت هشدار قرار دارد اظهار داشت: در شرایط عادی ذخایر خون استان بوشهر باید نیاز حداقل ۶ روز را تامین کند اما اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد و در زمان حاضر ذخایر خون این استان به کمتر از تامین میزان نیاز سه روز رسیده از این لحاظ در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی بیان با بیان اینکه با توجه به افزایش میزان مصرف بیمارستانی، وجود بیماران تالاسمی، سرطانی و شیمی درمانی، استان بوشهر در زمان حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز دارد گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و ذخایر خونی استان بوشهر باید پیوسته بیش از نیاز بیمارستانی باشد تا در صورت ایجاد شرایط اورژانسی با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با قدردانی از همه افرادی که در این مدت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کردند گفت: میزان مراجعه به مراکز اهدای خون از یکم فروردین تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری ۲۷هزار و ۹۷۰ نفر بوده است.

انتهای پیام/