مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

آموزش و پرورش در خط مقدم دفاع از نظام قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان در هر صحنه‌ای که نظام به استقامت و ایثار نیاز داشته باشد، در خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی قرار دارند.

به گزارش جنوب استان،علی موحدی در یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ معلم شهید و ۴۷۱ شهید دانش آموز استان گفت: شهدای دانش‌آموز سراسر کشور، محصول تربیت در تراز انقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین، باید خروجی دستگاه تعلم و تربیت، دانش‌آموزی در تراز انقلاب اسلامی باشد که مراتبی از حیات طیبه را درک کرده است.

موحدی تاکید کرد: هر زمان که نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایستادگی، مقاومت و ایثار نیاز داشته است، فرهنگیان و دانش‌‌آموزان در صحنه حاضر بوده‌ و از آرمان‌های انقلاب دفاع کرده‌اند.

وی یادآور شد: ۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز، برهان و نشانه‌ای از حضور آموزش و پرورش در خط مقدم دفاع از نظام است.

موحدی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش است، گفت: باید با الگوبرداری از مشی اخلاقی و انقلابی دانش‌آموزان شهید به عنوان ستاره درخشان و همکلاسی‌های آسمانی، دانش آموزی را شبیه حسین صافی‌، حسین فهمیده و بهنام محمدی تربیت کنیم که منطبق بر تفکر اسلامی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: دانش‌آموزانی باید تربیت شوند که هر زمان جمهوری اسلامی نیاز به جانفشانی و ایثار داشت، چه در جایگاه مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت، در این صحنه‌ها حاضر باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به امید مقام معظم رهبری به نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب، دانش‌آموزان با کسب درجات عالی علمی و تربیتی و تهذیب نفس، به امید ایشان، جامه عمل خواهند پوشید.

موحدی گفت: دانش‌آموزان با بصیرت و تحلیل و با کمک معلمان در گرد و غبارهایی به وجود آمده در فتنه‌ها، مسیر حق را تشخیص می‌دهند.

وی تاکید کرد: علی لندی‌پور آخرین شهید و محصول دستگاه تعلیم و تربیت است که جان خود را برای دفاع از شهروندان تقدیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و معلم با عنوان لاله‌های روشن اظهار کرد: در اردیبهشت سال آینده اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی برگزار می‌شود.

موحدی در پایان گفت: با اعتماد راسخ به تصمیمات مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان و همچنین دولت مردمی حضرت آیت‌الله رییسی، آینده روشنی را برای نظام و کشور در گام انقلاب رقم می‌خورد.