خطیبان جمعه شهرهای استان بوشهر

خطیبان جمعه شهرهای استان بوشهر ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ : دشمن ارکان نظام را هدف قرار داده است

خطیبان نماز جمعه شهرهای استان بوشهر اعلام کردند :دشمن در کنار تحریم و فشارهای اقتصادی و تهاجم فرهنگی و اجتماعی ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی،شورای نگهبان و سپاه را نیز مورد هدف قرار داده است.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امروز در مقابل تحریم و سختی‌های ایجاد شده از سوی دشمن در شرایط سخت جنگ اقتصادی و فرهنگی جامعه به جهاد تبیین نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی روز جمعه در جمع نمازگزاران بوشهر با اشاره به ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز به مناسبت ۲۹ بهمن سالگرد قیام مردم تبریز افزود: امروز اگر ما حقیقت انقلاب را به جوانان اعلام نکنیم و واقعیت‌ها همانگونه که هست بیان نشود یقین بدانید دشمنان با لجن پراکنی و با ایجاد تحریف مقدس ترین مقدسات جامعه را لکه دار می‌کند و تمام شهدای این سرزمین را از مظلوم بودن خارج و مقتول را به جای ظالم خواهند نشاند.

وی بیان کرد: اینجا است که حافظان نظام و انقلاب وظیفه جهاد تبیین را در جامعه برعهده دارند.

دشتی تاکید کرد: درست است که تحریم‌ها بعنوان یکی از ابزارهای کار دشمن سختی‌های زیادی بر ما وارد کرده است اما نیز نباید همزمان با دشمن با سیاه نمایی خدمات نظام و انقلاب آب به آسیاب دشمن بریزیم.

وی ادامه داد: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب دشمن مقدسات و ارکان انقلاب از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان را با لجن پراکنی و شایعه سازی زیر سوال می‌برد اینجا است که باید با بصیرت شگردهای دشمن را دید و بدون رودربایستی و احساس هرگونه ترسی حقیقت را بیان کرد.

دشتی اضافه کرد: در شرایطی که حتی دشمن در فضای مجازی زبان به تعریف و ستایش نظام و انقلاب باز کرده و معتقدند نظام جمهوری اسلامی نظام آزادی و پیشرفت است در این شرایط کسانی که با این انقلاب بودند همزمان با دشمن اقدام به سیاه نمایی کرده و از بیان واقعیت‌ها خودداری می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ما باید متوجه باشیم در مقابل تحریم دشمن سختی هایی وجود دارد و امروز ما در شرایط جنگ نرم، اقتصادی و فرهنگی قرار داریم که باعث می شود فکر جوان را هدف قرار داده و نیاز به جهاد تبیین داریم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب از سیره حضرت زینب بعنوان فردی انقلابی مساله جهاد تبیین را بیان کردند و معتقدند گاهی لازم است در برابر انحراف‌ها جهاد کرد به طور یقین اگر زینب کبری عاشورا را معرفی نکرده بود حرکت حماسی امام حسین (ع) معرفی نکرده بود دشمن در آن زمان می توانست حرکت سید الشهدا را تخریب کنند.

دشتی تاکید کرد: سخنرانی کوبنده حضرت زینب (س) در کوفه و شام موجب بیداری مردم شد و توابین و انقلابیون بعدی تشکیل و دلها زنده شد و در حقیقت این جهاد زینبی بود که انقلاب امام حسین (ع) را از تخریب نجات داد و انقلاب اسلامی مدیون حرکت حسینی است.

وی با اشاره به ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرین گفت: در کنار تخصص، توانمندی، تعهد و سواد مدیریتی بعنوان ویژگیهای مدیران در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم جهادی و انقلابی بودن از دیگر ویژگیهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دشتی اضافه کرد: امروز کشور در شرایط آرامی قرار ندارد و با دشمنی که ما را تحریم کرده و امکانات را از ما گرفته و از طرف دیگر در درون کشور نیز کارشکنی‌ها و برخی بی اعتمادی ها روبرو هستیم که تنها با وجود یک مدیر انقلابی و با روحیه جهادی است که می توان در مقابل مشکلات ایستادگی کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اشرافی نبودن مدیران تاکید دارند گفت: مدیری که زندگی اشرافی گری داشته باشد نمی‌تواند حامی مستضعفان باشد.

دشتی اضافه کرد: مدیران باید برای حل مشکلات جامعه به مردم اعتماد  و به نیازهای آنان رسیدگی کنند.

وی گفت: مدیر باید در عرصه و میدان باشد و مشکلات مردم را احساس کند مدیری که بتواند در میدان فعال و جهادی باشد این مدیر می تواند به مردم خدمت کند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اول اسفند روز  روحانیت افزود: تقدیم سه هزا رو ۳۴۰ روحانی شهید در زمان جنگ،  ۴۰ شهید روحانی در قبل از انقلاب و ۳۸ روحانی مدافع حرم بیانگر پیشتازی این قشر از جامعه در دفاع انقلاب و اسلام است و باید یاد و خاطر این شهدا گرامی داشته شود.

 

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: هفته فرهنگی کنگان فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت های این شهر در حوزه های مختلف از جمله تجارت و بازرگانی، سواحل بکر، صنایع دستی و گردشگری و دیگر پتانسیل‌های این خطه به مردم کشور است.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مبارزان، مجاهدان انقلابی، فرهیختگان، مشاهیر و علمای این شهر اضافه کرد: کنگان به دین باوری، دین محوری، عشق به خدا و معنویت مشهور است و باید تلاش کرد این میراث ارزشمند از گذشتگان خود را ارج نهاده و آن را تقویت کرد.

امام جمعه کنگان با اشاره به نقش این بندر در اقتصاد ایران و دنیا و نقش مردمان و مرزبانان این خطه در صیانت و حراست از این سرمایه های ملی اظهار داشت: صنعت به رغم اینکه سرمایه ای ملی است اما بسیاری از سرمایه های این منطقه از جمله سواحل، کشاورزی، دریا، اماکن تفریحی و رفاهی را دستخوش تغییر و یا از بین برده است که لازم است مسئولان و متولیان بویژه صنعت این نقیصه بزرگ را جبران و در تحول و توسعه این منطقه مشارکت جدی کنند.

محمودی زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی و مهاجرین از شهرهای مختلف کشور را یکی دیگر از ویژگی های کنگان ذکر و گفت: البته انتظار این است مهمانان ساکن در کنگان به آداب و رسوم این شهر احترام بگذارند.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی خورویی یوم الله ۲۲ بهمن افزود: این حضور گسترده الزاماتی برای مسئولان دارد که مهمترین آن عمل کردن مسئولین به وعده ها و پیگیری مطالبات آنهاست.

محمودی گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجدید میثاق با امام و شهیدان و بیعت با رهبر معظم انقلاب است که دشمن را مایوس کرد و باید مسئولان با کار جهادی از این حضور مردم قدردانی کنند.

وی با تاکید بر مساله جهاد تبیین که ریشه قرآنی دارد گفت: مردم و مسئولان مساله جهاد تبیین را جدی بگیرند و نخبگان جامعه به آن بپردازند

محمودی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز شهدای قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز افزود: رهبر معظم انقلاب ۲۲ بهمن را اعجاب برانگیز دانستند و بر لزوم توجه مسئولان به نیازهای فعلی و آینده کشور تاکید کردند.

وی با انتقاد از اتفاقات اخیر در جشنواره فجر و نگرانی مردم و علما از این اتفاقات و اظهارات سخیف افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارت و کنترل اجازه ندهد عده ای مروج بی دینی در جامعه و به شئون دین دهن کجی کنند.

 

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی ایجاد تحرک در اقتصاد و بهبود شاخص های کلان و توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدید زا و تکیه کردن بر ظرفیت های داخلی کشور است.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان  در خطبه های نمازجمعه با اشاره به ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی افزود: همت و کار جهادی و امنیت از اقلام راهبردی و اساسی در کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و اصلاح الگوی مصرف، فساد ستیزی، دانش محوری و توجه به اقتصاد داشتن بنیان از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص فشار اقتصادی و رسانه ای دشمن اضافه کرد: دشمن با استفاده از این ابزارها در تلاش برای جداکردن و دست کاری در فکرها هستند.

مصلح تاکید کرد:  دروغ پردازی و تهمت زنی به ارکان انقلاب و مراکزی که در پیشرفت انقلاب تاثیر دارند شیوه هایی است که در عملیات رسانه ای دشمنان استفاده می شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به ساماندهی دست فروشان از سوی شهرداری گفت: دست فروشان بیشتر افراد ضعیف جامعه هستند که باید از سوی دولت و شهرداری ساماندهی شوند تا زمانی که فضاهای مشخص در اختیار این‌ها قرار داده نشود نباید نسبت به جمع آوری آنها اقدامی شود، زیرا معیشت آنها با تهدید مواجه می شود.

وی همچنین با تقدیر از سربازان گمنام بابت شناسایی و برخورد با متخلفان درتوزیع آرد نانوایی ها گفت: بعد از این برخورد وضعیت کار نانوایی به حالت قبل برگشته و صف‌های طولانی درب نانوایی ها جمع شده و رضایتمندی مردم حاصل شده است.

 

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: دستاوردهای انقلاب باید برای مردم تبیین شود چون این حجم از دشمنی ها برعلیه انقلاب به دلیل زنده و زاینده بودن این حرکت است.

حجت اسلام والمسلمین حبیب پهلوزاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اهرم افزود: زنده بودن انقلاب هم با دلبستگی عموم مردم و نسل‌های جدید به آرمان‌های انقلاب است که اگر نبود این دلبستگی مردم، دشمن نیازی به این همه خباثت نداشت.

وی ادامه داد: کسانی که مشی و سبک اشرافی دارند نمی توانند مدعی پایبندی و دلبستگی به  انقلاب باشند چون شعار انقلاب حمایت از پابرهنگان و محرومان است.

پهلو زاده افزود: فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای از ابزارهای اصلی استکبار برای جدا کردن مردم از نظام است براین اساس رسانه ملی موظف است کارهای ماندگار انقلاب را به افکار عمومی منتقل کند.

وی در خصوص چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای قبل انقلاب بر محور ابتذال و همسو با جریان فکری غرب حرکت می کرد اما بعد از انقلاب با تغییر نگاه ها  در جریان سینما و هنر در ایران اسلامی کارهای فاخری در صدا و سیما تولید شد.

امام جمعه اهرم گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال با توجه به اینکه فیلم های خوبی تولید و تلاش شده بود با قرار دادن بخش جایزه ویژه سردار سلیمانی شهدا و خانواده شهدا مورد توجه باشند و حذف بخش فرش قرمز که به نوعی نمایش مدلینگ بود انجام شد که لازم است برای اصلاح، تقویت و استمرار جریان سینما و هنر انقلابی و غلبه در جنگ روایت‌ها همانطور که دولت انقلابی در این مدت کوتاه کارهای بسیارمهم و جهادی انجام داده در این بخش نیز گامهایی در راستای حفظ حریم، حرمت هنر و سینمای انقلابی برداشته شود.وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۳۹ روستای محروم با ۱۵۰ میلیارد تومان گفت: از این اقدام مجموعه سپاه و استاندار بوشهر تقدیر می‌شود.

 

دیر

امام جمعه دیر گفت: راهپیمایی ٢٢ بهمن خودجوش و در خور تحسین و باعث شادی دوستان و یاس دشمنان اسلام بود.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: ادامه و استمرار کار و انقلابی ماندن مهم و باارزش است.

وی افزود: روحانیت شیعه با قلم و بیان و حضور فعال خود از اسلام و ارزش های اسلامی و استقلال کشورهای اسلامی دفاع کرده است.

امام جمعه دیر گفت: نسل جوان باید اهل مطالعه باشد که تبلیغات دشمن نتواند جای ظالم  و مظلوم را عوض کند.

وی در رابطه با جشنواره فیلم فجر گفت: نظر خانم فیلمنامه نویس در این جشنواره هنجارشکنانه و ترویج یک نوع ازدواج خلاف شرع بود که واکنش علما درپی داشت و ستاد جشنواره هم بیان کرده که این حرف ها رویکرد جشنواره نبوده و مغایر با شرع مقدس است.

 

 

عسلویه

نماز جمعه عسلویه به امامت حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان اقامه شد
وی درخطبه های نماز پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی درسخنانی با تسلیت وفات جانسوز حضرت زینب (س)‌ گفت آن حضرت شخصیت برجسته ای بود که پا جای پای مادرش فاطمه زهرا (س) گذاشته بود وبه حق فاطمه ثانی بود برخی زینب را از کربلا می شناسند اما او انسانی کامل بود و شخصیتی نمونه که مصداق انسان تکامل یافته بود به قله رفیع انسانیت دست یافته بود ایمان او تقوای او زهد او شجاعت او شهامت او وعبادت او نمونه و ممتاز بود عبادت و پرستش او نمونه عالی بندگی و خدا پرستی بود زینب درفصاحت و بلاغت و عبادت همانند پدربزرگوارشان حضرت علی و مادرش حضرت زهرا بود تعبدی که پدر و‌مادربزرگوارش داشتند زینب هم داشت

هاشمی نژاد به تعبد حضرت زینب اشاره کرد وافزود امام سجاد روایت می کند که حضرت زینب درشب یازده محرم با آن همه مصائب و سختی نماز شبش ترک نشد از کوفه تا شام هیچ نوافل خود را ترک نکرد با آن همه سختی ورنج همه نمازهایش راایستاده می خواند اگرریک‌وقت نمازی نشسته می خواند به خاطر ضعف و‌گرسنگی بود حضرت درراه خدا استغاثه می کرد امام حسین هنگام وداع به زینب فرمود ای خواهر درنماز شبت من را فراموش نکن اینها مرتبه عبودیت حضرت زینب بود الگوی تام و تمام برای ماست.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب دردیدار دیروز با مردم تبریز بیان داشت وافزود سخنان گرانقدر و گره گشایی بود سخنان آقا را مرور کنید وبخوانید فرمودند امسال مراسم ۲۲ بهمن اعجاز آمیز وتحسین برانگیز بود به رغم بیماری کرونا ومشکلات معیشتی و لج پراکنی دشمنان افزایش چشم گیری در شرکت کنندکان درراهپیمایی داشتیم درهمین شهرستان عسلویه شاهد حضور حماسی مردم بودیم باوجود اینکه خودرویی بود مردم اجتماع کردند که من به سهم خود از مردم تشکر می کنم مردم ثابت کردند نظام وانقلاب شان را دوست دارندرهبر انقلاب دیرروز فرمودند انقلاب با تفنگ و حزب بازی سیاسی کاری پیروز نشد با حضور مردم پیروز شد دوام واستمرار انقلاب با حضور مردم ممکن است.

رهبر انقلاب فرمودند فعالیت علمی تحقق عدالت پیشرفت همه جانبه فرزند وتکثیر نسل را از عرصه های مورد نیاز امروز کشور دانست شکل گیری جامعه اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی استمرار انقلاب است رهبر انقلاب فرمودند دربحث کرونا دانشمندان و جوانان ما نیاز روز را تشخیص دادند واکسن تولید کردند اگر این تولید ملی نبود واکسن به کشور ما نمی دادند کشور ما امروز جایگاه علمی رفیعی دارد البته تا جایگاهی که استحقاق ملت ایران است هنوز نرسیده ایم نیازهای آینده کشور باید مورد توجه قرار گیردانرژی هسته نیاز ضروری کشور است برای پیشرفت کشور باید جمعیت جوان داشته باشیم‌ فرزند آوری باید داشته باشیم جوانان باید ازدواج کنند خداوند وعده داده فرزند برکت ونعمت است نگران معیشت بچه نباشیم خدا روزی می دهد تبلیغات دشمن دل جوانان را خالی کرده است در هر عرصه ای ما نیاز به جوانان داریم نگذاریم جمعیت پیر شود.

امام جمعه عسلویه به جشنواره فجر اشاره کرد وافزود جشنواره فجر به نام انقلاب باشد وبه کام ساختارشکنان درجشنواره فجر باید فرهنگ انقلاب که همان فرهنگ دینی است ترویج شود نه فرهنگ ضد دین وضدانقلابی ترویج شود فرهنگ ولنگاری ترویج شود هنرمند نماها چه گفتند اون خانم بی شرم چه گفت باید با این رفتارهای غیراخلاقی وضد اسلامی برخورد قاطع وقانونی کرد باید با هنجار شکنان برخورد کنند حمله به باورهای اعتقادی مردم پذیرفتنی نیست مسئولین جشنواره باید پاطخگو باشند واز مردم وشهداء عذرخواهی کنند.

امام جمعه عسلویه افزود تذکری به مسئولین شهرستان دارم بعضی خانواده در ایام شهادت ها جشن عروسی راه می اندازند باید جلو این کار غلط گرفته شود باید هوشیار باشندبرخورد کنند این مراسم ها مزاحمت برای همسایگان دارند ترقه هایی که صدای وحشتناک دارند استفاده می کنند
تذکر دیگرم به مسئولین شهرستان این است که همگام با دولت انقلابی و مردمی حرکت کنند مثل مسئولین رده بالا خالصانه ومخلصانه حرکت کنتد همراه دولت باشند آنچه خواست دولت هست همان انجام دهند خلاف دولت حرکت نکنند برای مشکلات شهرستان پی گیر باشند در شهرستان مشکلات زیادی وجود دارد نگاه ویژه داشته باشند مصرانه ومجدانه پی گیر باشند مثل سابق حرکت نکنند این دولت می خواهد به خوبی خدمت کندمسئولین هم به دولت کمک کنند.

 

اهرم

حجت اسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم اظهار داشت: گنج استغفار در این ایام را از دست ندهیم و برای خود و دیگران طلب بخشش کنیم چرا که ماه رجب ماهی است که رحمت خداوند بسیار زیاد بر بندگان سرازیر است.

وی به دیدار تصویری مقام معظم رهبری با مردم شریف تبریز در سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن ۵۶ مردم اشاره و بیان کرد: استمرار انقلاب و حرکت انقلابی بر اساس سیره امام یکی از مهمترین مقوله‌ها برای امروز و فردای انقلاب است.

امام جمعه اهرم بیان کرد: این استمرار انقلاب به معنی در نظر داشتن اهداف و آرمان‌ها و تأمین نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن به اهداف است که هدف‌های انقلاب هم عبارت است از پیشرفت واقعی و همه جانبه مادی و معنوی و تحقق عدالت اجتماعی و تشکیل جامعه و تمدن اسلامی است.

وی یاد آور شد: دانشمندان و علمای حوزه و دانشگاه و کارآفرینان و تلاش جوانان و فعالان حوزه‌های مختلف و روشنگری سیاسی در رسانه‌های مختلف از جمله فضای مجازی و آمادگی جهت دفاع از حرم و امثال ۹ دی همه اینها اجزای یک حرکت عمومی است که استمرار بخش اهداف بلند انقلاب هستند. و همه موظفیم در مقابل لجن پراکنی، دروغ پردازی‌ها و تهمت‌ها به نیروها و دستگاه‌های انقلابی ایستادگی کنیم.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای انقلاب برای مردم تبیین شود چرا که علت این حجم از دشمنی‌ها علیه انقلاب بخاطر «زنده و زاینده بودن انقلاب» است و این زنده بودن انقلاب هم با دلبستگی عموم مردم و نسل‌های جدید به آرمان‌های انقلاب است که اگر نبود این دلبستگی مردم، دشمن نیازی به این همه خباثت نداشت.

امام جمعه اهرم ادامه داد: کسانی که مشی و سبک اشرافی دارند نمی‌توانند مدعی پایبندی و دلبستگی به انقلاب باشند چرا که شعار انقلاب حمایت از پابرهنگان و محرومان است و به جوانان سفارش کردند که ببینید دشمن کدام نقطه را هدف گرفته و شما در نقطه مقابل آن حرکت و عمل کنید.

وی افزود: «فشار اقتصادی» و «عملیات رسانه ای» ابزارهای اصلی استکبار برای جدا کردن مردم از نظام است. لذا رسانه ملی موظف است کارهای ماندگار انقلاب را به افکار عمومی منتقل کند. ایشان همچنین راجع به بحث فرزند آوری نیز برای چندمین بار تاکید فرمودند.

پهلوزاده با اشاره به چهلمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: با توجه به اینکه سینمای قبل انقلاب بر محور ابتذال و همسو با جریان فکری غرب حرکت می‌کرد اما بعد از انقلاب با تغییر نگاه‌ها در جریان سینما و هنر در ایران اسلامی کارهای فاخری در صدا و سیما تولید شد.

وی گفت: در جشنواره امسال با توجه به اینکه فیلم‌های خوبی تولید شده بود و تلاش شده بود که شهدا و خانواده شهدا مورد توجه باشند و قرار دادن بخش جایزه ویژه سردار سلیمانی و حضور خانواده شهید سلیمانی و حذف بخش فرش قرمز که نمایش مدلینگ بود تلاش‌های خوبی بود که لازم است برای اصلاح و تقویت و استمرار جریان سینما و هنر انقلابی و غلبه در جنگ روایت‌ها همانطور که دولت انقلابی در این مدت کوتاه کارهای بسیار مهم و جهادی انجام داده از جمله آزادسازی تمام حریم ۶۰ متری سواحل دریای شمال و جنوب لازم است حریم و حرمت هنر و سینمای انقلابی هم از دست کسانی که نمی‌توانند در حریم انقلاب و دین حرکت کنند باید آزاد سازی صورت بگیرد. جریانی که ریل گذاری و راهبری سینما را تحریف کرده‌اند باید هنر انقلاب و دینی را از این تحریفات نجات داد.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: در هفته گذشته به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی علیه السلام از مجموعه نیروی دریایی سپاه طرح بسیار مهم آبرسانی در شهرستان تنگستان کلنگ زنی شد که سال‌ها بود مردم بخش ساحلی با مشکل آب مواجه بودند و حتی در بعضی روستاها هفته‌ای دو ساعت آب داشتند.

وی بیان کرد: به همت قرارگاه سازندگی نیروی دریایی سپاه در این طرح که در بعضی از استان‌ها اجرا می‌شود به ۱۳ هزار روستا آبرسانی خواهد شد. در این طرح ۳۹ روستا از بخش ساحلی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی با همت استاندار بوشهر کلنگ زنی شد.

پهلوزاده افزود: اینکه اگر نیروی مسلحی مبانی آن توحید محوری باشد در خدمت مردم و دین خواهد بود و اگر نیروی مسلحی مبنای آن انسان محوری و کسب قدرت باشد حاضر است برای ثروت بیشتر و قدرت بیشتر همه دنیا را با بمب اتمی و بیولوژیکی از بین ببرند این تفاوت نگاه خدا محوری و انسان محوری است.

وی ادامه داد: اول اسفند سالروز شهادت شهید محلاتی است که نماینده حضرت امام در سپاه بودند که روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است. روحانیت شیعه و در دفاع از مستضعفان عالم با تحمل سختی‌ها و اسارت‌ها و تبعیدها و در نهایت شهادت؛ طلایه دار میدان مقاومت و مبارزه است.

امام حمعه اهرم گفت: همانطور که مسجد و منبر برای روحانیت شیعه، سنگر و میدان مبارزه اعتقادی است. روحانیت شیعه در طول تاریخ به دنبال محبوبیتی نبوده که با کناره گیری از مبارزه با استکبار و جدا دانستن سیاست از دیانت به دست آید. محبوبیتی که با کناره گیری از سیاست و صرفاً نجات دادن شخص خود باشد بلای جان تشیع و باعث خیانت به اسلام خواهد بود.