استمرار آزادسازی حریم دریا در بوشهر/ سپاه بوشهر ساحل را به مردم داد

برنامه‌های آزادسازی حریم دریا در استان بوشهر همچنان ادامه دارد و برخی از نهادها از جمله نیروی دریایی سپاه نیز نسبت به آزادسازی ساحل اقدام کرده‌اند.

به گزارش جنوب استان، تلاش برای رهاسازی ساحل و حریم ۶۰ متری دریا در نقاط مختلف شمال و جنوب کشور با جدیت در حال پیگیری است و مسئولان ذیربط این موضوع را دنبال می‌کنند.

بی‌شک برخی از نقاط ساحلی که در اختیار برخی از دستگاه‌ها قرار گرفته است، امکان آزادسازی ندارند که از جمله آنها می‌توان به اسکله‌های شیلات و زیرساخت‌های بندری، تأسیسات آب‌شیرین‌کن و… اشاره کرد.

اما برخی از بخش‌های ساحلی و حریم دریا توسط برخی نهادهای دولتی و عمومی و یا اشخاص و شرکت‌های خصوصی تصرف شده است که می‌بایست آزادسازی این قسمت از ساحل با جدیت دنبال شود.

در استان بوشهر اقدامات لازم برای آزادسازی حریم دریا آغاز شده و ضمن تهیه لیستی از نقاط تصرف شده، اقدامات قانونی و قضائی برای صدور حکم و اجرای آن با سرعت خوبی در حال انجام است.

دستگاه‌ها پیش‌قدم شوند

دادستان بوشهر: دستگاه قضائی عزمی جدی در راستای رفع تصرف حریم ساحل دارد و در این زمینه اقدامات خوبی در استان بوشهر در دست انجام است.

علی حسن‌پور اضافه کرد: رعایت حریم ۶۰ متری سواحل یک وظیفه و تکلیف قانونی است و همه موظف به رعایت این مسئله هستند که در صورت عدم رعایت این موضوع برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با تقدیر از برخی از دستگاه‌ها که در این زمینه پیش‌قدم هستند افزود: از دستگاه‌هایی که در حریم ۶۰ متری دریا تأسیسات دارند انتظار می‌رود خودشان پیش قدم شوند و نسبت به آزادسازی ساحل اقدام کنند.

دادستان بوشهر با اشاره به تشکیل پرونده علیه دستگاه‌هایی که همکاری نداشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از دستگاه‌ها از جمله نیروی دریایی سپاه و دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این زمینه همکاری مطلوبی کرده‌اند.

نیروی دریایی سپاه ساحل را آزاد کرد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: امروز قسمتی از ساحل شهر بوشهر که تحت اختیار مجتمع خدماتی رفاهی این منطقه بود، آزادسازی شد.

سردار رمضان زیراهی بیان کرد: برابر دستور رئیس جمهور، مبنی بر آزادسازی حریم دریا امروز قسمتی از ساحل بوشهر که تحت اختیار مجتمع خدماتی رفاهی این منطقه بود، آزادسازی شد.

وی ادامه داد: پیش از این هم مردم به راحتی از این مجموعه استفاده می‌کردند، اما امروز فنس کشی برداشته شد و عقب‌نشینی صورت گرفت.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: علت تأخیر در عقب‌نشینی ملاحظاتی بود که وجود داشت، ازجمله اینکه محل فرود بالگرد اورژانس در این مجموعه قرار دارد.

زیراهی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه در امور مختلف پیش‌قدم بوده و در چنین مواردی خط شکن بوده است.

روند مطلوب آزادسازی ساحل

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر: تلاش شده تا با آزادسازی اراضی ساحلی در حریم ۶۰ متری دریا امکان استفاده مردم از این سواحل فراهم شود.

محمد هادی رستمیان با اشاره به روند مطلوب آزادسازی سواحل استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون شش کیلومتر از سواحل استان با مساحت ۳۵۰ هزار متر مربع در استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ کیلومتر از سواحل استان بوشهر در اختیار بخش دولتی و خصوصی قرار دارد افزود: ۲۶ هکتار طی روزهای گذشته و امروز نیز ۳۵ هکتار از سواحل استان بوشهر رفع تصرف شده است.

انتظار می‌رود با تلاش و پیشگیری مسئولان، اقدامات لازم برای آزادسازی ساحل انجام شود تا این اراضی در اختیار مردم قرار گرفته و مورد استفاده عمومی قرار بگیرد.