دادستان بوشهر

آزاد نکردن زمین‌های حریم دریا جرم است

دادستان بوشهرگفت: آزاد نکردن زمین‌های حریم ۶۰ متری دریا از سوی اداره‌ها ونهاد‌ها هم جرم است و هم تمرد از دستور مقام مافوق یعنی رئیس جمهور.

به گزارش جنوب استان، علی حسن‌پور: از ادارات می‌خواهیم خودشان در زمینه آزادسازی حریم دریا پیشقدم شوند و اگر اقدام نکنند هم جرم است که طبق قانون مجازات دارد، و هم تمرد از مقام مافوق یعنی رئیس جمهور.

او گفت: برای اداره‌هایی که دراین زمینه اقدام نکنند پرونده تشکیل می‌شود و برخورد صورت می‌گیرد.

دادستان بوشهر عنوان کرد: رعایت حریم ۶۰ متری دریا وظیفه و تکلیف قانونی است و بسیاری از ادارات از جمله نیروی دریایی سپاه و دانشگاه خلیج فارس در این زمینه با ما همکاری کردند.

محمدهادی رستمیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما، بیان کرد: در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم دریا، امروز در شهر بوشهر حدود ۶ هکتار از زمین‌های ساحلی آزادسازی شد.

به گفته او ازامشب مردم می‌توانند از پلاژ بانوان در بوستان دانشجو تا بوستان شُغاب به راحتی از ساحل استفاده کنند، به جز محدوده‌ای که تاسیسات آب‌شیرین‌کن در آن قرار دارد، زیرا این تاسیسات از لحاظ فنی باید در کنار دریا باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: آزادسازی اراضی ساحلی قانونی است که سال ۱۳۵۴ تصویب شده و ۴۶ سال است که روی زمین مانده بود.

رستمیان عنوان کرد: تا کنون بخش قابل توجهی از زمین‌هایی که دراستان بوشهر در حریم ۶۰ متری دریا قرار داشتند و در اختیار نهاد‌ها و اداره‌ها بودند آزادسازی شده‌اند به طوری که تا کنون ۶ کیلومتراز سواحل استان به مساحت ۳۵ هکتاررفع تصرف شده است.

او گفت: نیرو‌های نظامی انتظامی و امنیتی که حافظ جان و مال مردم و کیان کشور هستند در این زمینه که بهره‌مندی عمومی را به دنبال داشت پیشگام شدند و از نیروی دریایی سپاه در این خصوص تشکر می‌کنم.