رئیس کل دادگستری استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر: ۹۶ درصد اراضی ملی استان بوشهر سند دار شدند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت بیش از یک میلیون و ۷۰۲ هزار هکتار اراضی ملی بوشهر در طرح کاداستر تأیید شده است گفت: در این اجرا طرح کاداستر تاکنون ضمن تثبیت وضعیت اراضی ملی برای ۹۶ درصد آنها سند مالکیت صادر شده است.

علی جمادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر برخورد قاطع در تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی را در اولویت دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: پرونده‌های زمین خواری، ساحل خواری و دیگر اراضی ملی و منابع طبیعی در اولویت برنامه‌های رسیدگی در دستگاه قضا قرار دارد.

وی اجرا طرح نقشه برداری کاداستر را یکی از راهکارهای مهم برای مشخص شدن وضعیت اراضی در ابعاد گوناگون دانست و بیان کرد: در این اجرا طرح کاداستر تاکنون ضمن تثبیت وضعیت ۹۸ درصد از اراضی ملی برای ۹۶ درصد آنها سند مالکیت صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با قدردانی از تلاش سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به اجرا طرح کاداستر و قدردانی از مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر خاطر نشان کرد: با اجرا طرح کاداستر ضمن پیشگیری از بسیاری مفاسد حدود املاک مشخص و از تجاوز و تعرض افراد سودجو نسبت به حقوق بیت‌المال نیز جلوگیری می‌شود.

جمادی با بیان اینکه وضعیت بیش از یک میلیون و ۷۰۲ هزار هکتار اراضی ملی در طرح کاداستر تأیید شده است تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر، میزان دقیق اراضی ملی در استان بوشهر به مساحت یک میلیون و ۷۰۲ هزار هکتار تأیید و جانمایی در ۳ لایه منابع طبیعی ،حریم ۶۰ متری دریا و اراضی موات انجام شده است.

وی از جانمایی و تثبیت یک میلیون و ۶۶۹ هکتار اراضی ملی خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی استان بوشهر جانمایی صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از صدور مالکیت برای اراضی ملی خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا اسناد مالکیت اراضی جانمایی شده به میزان ۱٫۶ میلیون هکتار صادر شده که این اقدام معادل ۹۶ درصد کل اراضی جانمایی شده تلقی می‌شود.