نماینده جنوب استان بوشهر

پیگیری برای توسعه و حل مشکلات گمرکات منطقه جنوب استان بوشهر

ماینده مردم دیر، جم، عسلویه و کنگان در مجلس گفت: ارتقا گمرکات حوزه انتخابیه، تخصصی شدن گمرک کنگان برای پارچه، تقویت زیرساخت‌ها، تبدیل وضعیت نیروها و در مجموع توسعه گمرک در سه شهرستان ساحلی حوزه انتخابیه، از برنامه‌های دوره نهم مجلس بود که در دوره گذشته متأسفانه به‌طور جدی دنبال نشد و بنا داریم در این دوره با همکاری همه مسئولان آن را به سرانجام برسانیم.

با پیگیری و دعوت نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران و علیرضا شاهپری مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، به‌همراه تعدادی از کارشناسان سازمان‌های خود، از گمرکات جنوب استان بوشهر بازدید کردند.

این مدیران کشوری به همراه نماینده جنوب استان بوشهر از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عسلویه، نخل‌تقی، سیراف، کنگان و دیر بازدید کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و مشکلات آن قرار گرفتند.

احمدی در حاشیه این بازدید، گفت: ارتقا گمرکات حوزه انتخابیه، تخصصی شدن گمرک کنگان برای پارچه، تقویت زیرساخت‌ها، تبدیل وضعیت نیروها و در مجموع توسعه گمرک در سه شهرستان ساحلی حوزه انتخابیه، از برنامه‌های دوره نهم مجلس بود که در دوره گذشته متأسفانه به‌طور جدی دنبال نشد و بنا داریم در این دوره با همکاری همه مسئولان آن را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم دیر، جم، کنگان و عسلویه در مجلس افزود: نزدیکی منطقه به کشور قطر و تأکید رهبر معظم انقلاب بر تولید داخلی و تسهیل در صادرات محصولات کشور، فرصت مناسبی برای دولت انقلابی است تا با نگاه ویژه به حوزه انتخابیه، زندگی مرزنشینان پرتلاش را رونق بیشتری دهد.

وی با قدردانی از ائمه‌جمعه و شوراها و فرمانداری‌های منطقه گفت: حضور این عزیزان و بیان جزئی‌تر مشکلات گمرک هر شهر و شهرستان بر کیفیت این بازدید و جلسات حاشیه آن افزود و وعده‌های خوبی هم برای تحقق مطالبات ما و سایر مسئولان محلی از دولت و گمرک داده شد.

نماینده جنوب استان در مجلس در پایان تأکید کرد: تمام تلاش ما مکاتبه با مدیران کشور، هماهنگی برای حضور مسئولان محلی در مرکز کشور و همچنین پیگیری برای حضور مدیران کشور در منطقه برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم است که در هفته‌های اخیر این جلسات در چندین حوزه و چندین شهر انجام شده است اما برای تحقق کامل وعده‌های مدیران ملی و مطالبات مردم، شوراها، فرمانداران و مدیران هم باید کنار نماینده باشند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها باشیم./