مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری ۸۵۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در استان گفت: اردیبهشت سال آینده نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش جنوب استان،مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در استان گفت: اردیبهشت سال آینده نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می کنیم .
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی موحدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه این نهاد نقش مهمی در عرصه انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان داشته است اظهار داشت: استان بوشهر در سال قبل در ۷ شاخص ملی در حوزه پرورشی و فرهنگی در کشور دارای رتبه نخست شد.

وی از اجرا طرح یاری‌گران زندگی در ۸۵۲ مدرسه استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا در ۷۱۲ مدرسه جشنواره نوجوان سالم و همچنین طرح نماد ، نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در ۳۶۷ مدرسه استان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۲۷ کانون فرهنگی تربیتی ، ۲۱ مرکز دارالقرآن، ۸ اردوگاه تربیتی و ۱۹ مرکز مشاوره در استان خاطر نشان کرد: این مراکز عهده‌دار فعالیت‌های ویژه پرورشی، تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان استان می باشند .

موحدی با اشاره به صدور سند اماکن آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در همین چند روز اخیر با برگزاری جلسات متعدد با بنیاد مستضعفان ، برای بیش از ۵۰ هکتار از اماکن آموزش و پرورش استان بوشهر سند صادر و تثبیت مالکیت شد.

وی برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی به‌عنوان لاله‌های روشن در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اردیبهشت سال آینده نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب ۵۷ مقام کشوری از سوی دانش‌آموزان استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مقام‌های ملی دانش‌آموزان بوشهری در حوزه‌های قرآنی، اذان ، عترت، فرهنگی و هنری بدست آمده است که در نوع خود کم نظیر بوده است و آ با اعتباری بالغ بر۲۰۰ میلیون تومان همایشهای تجلیل و تقدیر از دانش آموزان برگزیده کشوری و استانی تجلیل کرده ایم

موحدی، با اشاره به تعیین بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور خاطر نشان کرد: در این راستا ۹۵۳ استعداد قرآنی در مدارس استان شناسایی شد و تحت پوشش آموزش‌های ویژه قرار دارند. علی موحدی مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر در پایان اظهار کرد : سند تحول بنیادین کتاب قانون اساسی آموزش و پرورش است و ما تنها استانی هستیم که بر مبنای این سند طرح های دانش آموز تراز ، مدرسه تراز و خانواده تراز انقلاب اسلامی را در دست اجرا داریم .