نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

استان بوشهر از کمبود تجهیزات و تخت های بیمارستانی رنج می برد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز گفت: استان بوشهر در حوزه درمان نیازمند ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش جنوب استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز گفت: استان بوشهر در حوزه درمان نیازمند ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهردر خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان گفت: این استان در حوزه درمان برای زیرساخت ها ، تجهیزات و مطالبات کارکنان  علوم پزشکی به ترتیب نیازمند هزار و ۷۰۰، ۵۶۰ و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: مردم استان بوشهر در بسیاری از موارد برای درمان خود ناچار به سفر به استان‌های همجوار هستندکه با توجه به ظرفیت‌های موجود این روند زیبنده مردم استان نیست. بوشهر با تمام امکانات و ثروتی که دارد می‌تواند به عنوان قطب درمانی ایران تبدیل و مناطق جنوبی ایران در حوزه درمان نیاز خود را از این استان  تامین کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر بیان داشت : این استان از ظرفیت دریا برخوردار است و شرایط ایجاد شهرک و مجتمع دریا درمانی را دارد چیزی که بسیاری از استان ها از آن محروم هستند .

آیت الله صفایی بوشهری  تاکید کرد: بیمارستان‌ها و  درمانگاه های استان  از لحاظ تجهیزاتی و شمار تخت‌های موردنیاز بیماران کمبودهای فراوانی دارند که امیدواریم این کمبود ها هر چه زودتر برطرف شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر در بخشی دیگری از بیانات  خود با اشاره به وجود گرانی در استان بوشهر گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند وجود گرانی کاذب برای مردم غیر قابل توجیه است و بایدبا مدیریت جهادی و انقلابی برای رفع این مشکل اقدام شود.

آیت الله صفایی‌بوشهری افزود: مردم در تامین هزینه مسکن و مواد غذایی با کمبود های مواجه هستند که در این خصوص باید با استفاده از ظرفیت بانک‌ها و همچنین نظارت  بر بازار، مشکلات مردم به حداقل برسد و با همکاری قوه قضاییه با متخلفان برخورد جدی و قانونی شود.

وی همچنین از دستگاه‌های مرتبط در ارتباط با آزاد سازی نوار ساحلی استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: این موضوع  به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت است که رضایت‌مندی قابل توجهی برای مردم به دنبال داشته است. اما شمار اندکی از سازمان ها نیز که هنوز اقدامی نکرده اند همکاری لازم را انجام دهند .