مدیرکل هواشناسی بوشهر:

خلیج فارس مواج و متلاطم است/ آسمان بوشهر آخر هفته بارانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج و متلاطم بودن خلیج فارس گفت: با ورود یک سامانه بارشی، آسمان استان بوشهر در روزهای آخر هفته بارانی می‌شود.

به گزارش جنوب استان،فرج‌الله شکوهی‌پور: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر از روز پنجشنبه هفته جاری است.

وی اضافه کرد: یک سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری وارد استان بوشهر می‌شود و تا اوایل هفته آینده در برخی نقاط این استان بارش باران گاهی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نامساعد بودن شرایط و مواج و متلاطم بودن خلیج فارس، دریانوردان بوشهری باید تا روز سه شنبه دهم اسفند از دریا روی اجتناب کنند.

وی افزود: امروز تا روز سه شنبه به سبب وزش بادهای شمالی، دریا بویژه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور اظهار کرد: در شبانه‌روز ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت و روی دریا در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۳۳ و اهرم، جم و خورموج با ۱۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.